פוסט יקר במיוחד

השמיצו בפייסבוק – ויפצו בעשרות אלפי שקלים

תמונה – אילוסטרציה, דוברות המשטרה
תושבי באר שבע השמיצו פקחית באמצעות פרסום פוסט ברשת החברתיות פייסבוק - וישלמו לה עשרות אלפי שקלים פיצויים, אחד על פי פסיקת שופט, אחרים הגיעו להסדר כספי עם הפקחית מחוץ לבית המשפט. כל הפרטים.

גולש פייסבוק, אזרח תושב העיר באר שבע, שהשמיץ פקחית תנועה בקבוצת פייסבוק גדולה בעקבות דו"ח על סך 1,000 שקלים שרשמה הפקחית לאשתו, יפצה אותה ביותר מ-40 אלף שקלים. שני גולשים נוספים שהצטרפו להשמצות גם הם – הגיעו עם הפקחית להסדר כספי מחוץ לכותלי בית המשפט, משפט נוסף של גולש אחר עדיין מתנהל בימים אלו.

האירוע החל אחרי שהפקחית רשמה לאשתו של הנתבע דו"ח בעקבות חנייה בחניית נכים, בניגוד לכללי החניה. תושב העיר פירסם בתגובה פוסט בקבוצת הפייסבוק "באר שבע ביחד", בו הוא כינה את הפקחית בתואר "ציידת הדוחות", לפוסט הוא צריף תמונה שלקח מחשבון הפייסבוק הפרטי של הפקחית. התושב כתב בפוסט: "שימו לב באר שבעים יקרים, כל מי שקיבל דו"ח לא מוצדק ועליו מופיע השם (…) זו ציידת הדוחות שעושה מכסת דוחות לא מוצדקים והופכת את העירייה לאויבת הציבור".

לפוסט הגיבו שלושה גולשים נוספים, בדבריהם ופגעו בשמה הטוב של הפקחית; אחד מהם כתב בתגובה בפוסט: "היא עברה איזו טראומה, בעיקר בעיר העתיקה. נראה לי אנסו אותה שם כמה סודנים. בגלל זה היא כמו איזו ציידת בעיר". בתגובה לגולשת שיצאה להגנת הפקחית, הוא הוסיף וכתב: "אם היית סובלת ממנה כמו שאני סובל ברמה כמעט יומית, היית אונסת אותה את בעצמך". שני הגולשים האחרים הוסיפו לקלל את הפקחית, ואף הסיתו לאילמות כשכתבו שהיא "צריכה מכות רצח".

הקבוצה "באר שבע ביחד" נחשבת לקבוצה גדולה ופעילה במיוחד, המונה יותר ממאה אלף חברים ומאות פוסטים אשר נכתבים מדי יום. בהתאם, דברי ההכפשה נגעו גם על קרובי הפקחית: בתה הגיבה באופן ישיר לדברים, וציינה שהיא ואימה "נפגעו קשות". בתגובה לדברים הפקחית הגישה תביעת לשון הרע לבית המשפט השלום בבאר שבע באמצעות עורכי הדין הילה ונטורה ודני אליגון. בלב התביעה שעמדה על 300 אלף שקלים, עמדו בעלה של מקבלת הדו"ח, ושלושת הגולשים שהגיבו לו ופגעו בשמה הטוב; לדבריה, הפוסט נותר באוויר במשך שבועות ארוכים והסב לה "נזק כבד מאוד".

בכתב ההגנה שהגיש הגולש אשר פרסם את הפוסט נכתב בין היתר כי הפקחית "התרשלה" ורשמה "דו"ח לא מוצדק לאשתו"; לדבריו, אותו דו"ח הוביל לעוגמת נפש רבה. לדבריו, מטרת הפוסט הייתה להתריע נהגים אחרים, ולפיכך אין בכך משום לשון הרע. עוד הוסיף הגולש, בן הזוג של הנהגת, כי אין לו אחריות על גולשים שהגיבו לפוסט והשמיצו את הפקחית, והוסיף שהוא מחק אותו. במקביל, אשתו ערערה על הדו"ח, והיועץ המשפטי של העירייה המיר אותו לדו"ח אזהרה.

במהלך הדיונים העידה הפקחית הפגועה כי למכשיר הטלפון שלה הגיעו מאות הודעות ושיחות מטרידות בפייסבוק בעקבות הפוסט, כך לדבריה. עוד הוסיפה וטענה כי בנותיה התביישו ללכת לבית המשפט וחשו עלבון ומצוקה נוכח הצקות מתלמידים. הבעל טען, בתגובה, שהתנהגותה של הפקחית הייתה "לא מקצועית וחסרת אחריות", והוסיף שלא התכוון לבזות אותה או לפגוע בה.

השופטת רחלי טיקטין עדולם אשר דנה בתביעה קבעה כי הנתבע הראשי, הוא אשר פרסם הפוסט, יפצה את הפקחית בסכום של 33 אלף שקלים, לצד 9,360 שקלים עבור הוצאות משפט. שניים מהגולשים שהשמיצו את הפקחית הסכימו להגיע עמה להסדר פשרה מחוץ לכותלי בית המשפט וכתב התביעה נגדם נמחק. המשפט נגד הגולש הרביעי ממשיך להתקיים.

חשוב לנו לשמור על זכויות יוצרים. תכנים שמקורם לא אותר מתפרסמים בבאזזנט בכפוף לסעיף 27א לחוק זכות יוצרים. במידה ואתם בעל זכות היוצרים, צרו קשר עם באזזנט.
הסיפורים הכי מעניינים
אצלך לפני כולם
חיפוש
מערכת באזזנט עושה מאמצים בכדי לתת קרדיט למקור. אולם יתכנו מקרים שבהם לא הצלחנו לאתרו והשימוש נעשה בהתאם לסעיף 27א לחוק זכויות יוצרים. במידה וחסר לכם קרדיט באתר, פנו אלינו ונעדכן.