דיווח

שמחה בימין ואבל בשמאל: סאיב עריקאת מת מקורונה

תמונה – טוויטר עריקאת
מזכ"ל אשף סאיב עריקאת מת מקורונה בבית החולים הדסה בירושלים לאחר שהובהל בשבועות האחרונים מרמאללה עקב מצבו הקשה שהידרדר. צפו בתגובות מימין ומשמאל

אבל בשמאל: הבכיר הפלסטיני סאיב עריקאת מת בגיל 65 מנגיף הקורונה לאחר שאושפז מספר שבועות במצב אנוש במחלקה לטיפול נמרץ בבית החולים הדסה בירושלים.

יו״ר הרשימה המשותפת ח״כ איימן עודה ספד לסאיב עריקאת: "סאיב לא יזכה לראות את עמו משתחרר מכבלי הכיבוש אבל דורות של פלסטינים עוד יזכרו אותו כאחד הענקים שהקדיש את חייו למען עצמאותם."

השר צחי הנגבי מהליכוד ספד לעריקאת ועורר את זעמם של הגולשים: "מביע צער על מותו של סאיב עריקאת. הוא ליווה את המגעים עם הפלסטינים לאורך השנים. אני מאחל למשפחתו שלא ידעו עוד צער". ח"כ שלמה קרעי מהליכוד הגיב להנגבי: "בַאֲבֹד רְשָׁעִים רִנָּה. כֵּן יֹאבְדוּ כָל אוֹיְבֶיךָ ה'".

גם שרת החוץ לשעבר ציפי לבני ספדה בכאב: "אני עצובה על מותו של סאיב עריקאת. סאיב הקדיש את חייו לעמו. להגיע לשלום הוא הגורל שלי שנהג לומר. בהיותו חולה, הוא שלח לי הודעה: "לא גמרתי עם מה שנולדתי לעשות". תנחומי העמוקים לפלסטינים ולמשפחתו. הוא יחסר."

ח"כ לשעבר ושדרנית רשת ב שלי יחימוביץ' ספדה לו: "סאיב עריקאת שנפטר כעת בישראל, עלול להיות מאחרוני המתונים הפלסטינים הדוגלים בהידברות ובמסלול המדיני. נפגשתי אתו, היה איש מתון, משעשע ואינטליגנטי. אמר לי פעם: אם את, ציפי לבני או זהבה גלאון הייתן מנהיגות את ישראל, כבר היה שלום. אם צדק או לא, מצטערת על מותו ומשתתפת בצער משפחתו."

הכדרוגלן לשעבר דודו אוואט תקף את ברק רביד ויחימוביץ': "איפה אתם יושבים שבעה ? נבוא לנחם אתכם ידיים מקופלות. השמאל – יותר משהוא אוהב תומכי טרור, הוא ״שונא״ יהודים".

ח"כ בצלאל סמוטריץ' הגיב: "ישראלים שמביעים צער על מותו של אנטישמי תומך טרור שהיה ממובילי המאבק נגד ישראל זה משהו שאין לתאר. אבדן דרך, מחיקת זהות ועיוות מוסרי עצוב. אבל האמת היא שאבדן הדרך הזה התחיל כבר מזמן כשהם התחבקו והסתחבקו איתו כשהוא במשחק כפול ממשיך לתדלק את הטרור נגד אזרחי ישראל."

העיתונאי ינון מגל תקף את יחימוביץ': "על טראמפ אוהב ישראל ועושה השלום היא אמרה לפני יומים: "ברוך שפטרנו". אבל את לכתו של עריקאת שונא ישראל היא מבכה: "איש מתון, משעשע ואינטילגנטי, מצטערת על מותו". זה מה שנקרא אוטואנטישמיות?"

העיתונאי רביב דרוקר ספד לו: "סאיב עריקאת היה איש של שלום. חלק מדוברי הימין ניסו בכוח לצייר אותו כאוייב, חסיד טרור. לא היה דבר רחוק יותר מהאמת. תמיד דיבר נגד אלימות, אם עריקאת לא יכול להיות שותף שלנו, אין פלשתינאי שיכול. זה יום עצוב מאוד, קשה לראות עוד הרבה עריקאתים בצד השני וזה, כנראה, מה שחלק מהימין רוצה. ליוויתי אותו בפעם הקודמת שנלחם על חייו. התכתבנו לא מעט בזמן הקורונה. הוא ידע מצוין כמה זה מסכן אותו כמושתל ריאות. הוא מת מקורונה, אבל ליבו נשבר הרבה קודם."

יאיר נתניהו הגיב: "סתם שתדעו, שכרגע בטוויטר, כל עיתונאי השמאל, מבכים את מותו של המחבל הפלסטיני שפעל להשמדת ישראל, סאיב עריקאת, ואפילו כותבים עליו ״יהיה זכרו ברוך״. אמיתי לגמרי, אני לא צוחק."

מהמרכז הרפואי הדסה נמסר: "מר סאיב עריקאת הלך לעולמו ביחידה לטיפול נמרץ בביה"ח. עריקאת הועבר לביה"ח לפני 3 שבועות הגיע במצב קשה שחייב הנשמה מיידית וטיפולי החייאה. במהלך אשפוזו זכה לטיפול אינטנסיבי וטיפולים תרופתיים ע"י מיטב המומחים. צוות הדסה משתתף בצער משפחתו, מוקיריו, ידידיו והעם הפלסטינאי"

חשוב לנו לשמור על זכויות יוצרים. תכנים שמקורם לא אותר מתפרסמים בבאזזנט בכפוף לסעיף 27א לחוק זכות יוצרים. במידה ואתם בעל זכות היוצרים, צרו קשר עם באזזנט.
הסיפורים הכי מעניינים
אצלך לפני כולם
חיפוש
מערכת באזזנט עושה מאמצים בכדי לתת קרדיט למקור. אולם יתכנו מקרים שבהם לא הצלחנו לאתרו והשימוש נעשה בהתאם לסעיף 27א לחוק זכויות יוצרים. במידה וחסר לכם קרדיט באתר, פנו אלינו ונעדכן.