חוזרים להגבלות

המוטציה בישראל: כל מי שחוזר מחו"ל נשלח לבידוד בכפייה

תמונה – משרד הבריאות

קרב בקבינט: ראש הממשלה נתניהו ופרוייקטור הקורונה נחמן אש דורשים להטיל סגר מיידי בעקבות עלייה בנדבקי הקורונה ומחשש מהמוטציה שהגיעה מלונדון: "אנחנו ממליצים על סגר יום כיפור. 1000 מטרים. איסור שהייה בבית אחר. מסיר, בילוי ופנאי סגורים. צמצום מקסימלי. צמצום ב-50 אחוז של תחבורה ציבורית. מערכת לי על סגורה במשטרה למעט החינוך במיוחד. התקהלויות 10 בפנים, 20 בחוץ. התחלה ביום שישי למשך 25 ימים", אמר אש לשרי הקבינט.

העיתונאי מיכאל שמש דיווח כי שר הביטחון בני גנץ רתח על פרופסור אש: "זה לא תקין שאתה משנה תאריכים ככה, אי אפשר לתת פקודה למדינה לרדת לפזצט"א"

רה"מ נתניהו התערב בוויכוח ואמר לגנץ: אם היה ירי טילים על ישראל אז היינו פועלים מייד בלי לבדוק את הצעדים המשפטיים. צריך לפעול עכשיו".

שר הבריאות יולי (יואל) אדלשטיין עדכן את שרי הממשלה כי נמצאה מוטציה בריטית בישראל: "לצערי, לצד הבשורות הטובות יש בשורות פחות טובות: ביומיים האחרונים אנחנו עושים מאמץ מרוכז כדי לבדוק שהמוטציה מבריטניה לא הסתננה. עד לפני כמה דקות היינו אופטימיים אבל עכשיו פחות אופטימיים. זה מידע מלפני כמה דקות מראש מערך המעבדות שלנו".

החל מהשעה 22:00 הערב, כל מי שיגיע לישראל יחויב בבידוד במלונית ללא קשר למדינה ממנה הגיע. ועדת חריגים בשדה התעופה תאפשר חריגים הומניטריים להחלטה על מלונית וקיום בידוד ביתי. בין היתר לא יחויבו בבידוד קשישים, קטין שנסע לבדו, נשים בהריון מתקדם, אנשים הזקוקים לטיפול מיוחד ועוד.

בישיבת הממשלה המתכנסת כעת אמר נתניהו והזהיר: "החדשות הפחות טובות היא שיש אצלנו עלייה חדה בתחלואה. אם לא נפעל מיד תהיה עליה חדה מאוד של החולים והמתים. צריך לבלום את המגיפה לא היום – אתמול. אין פיתרון אחר. האפשרות שלנו לבלום את המחלה ולצאת ממנה היא מהטובות או הטובה בעולם. אם נמשיך לחסן בקצב המהיר ביותר בעולם נצא מהמגיפה ראשונים. בעזרת השם ובעזרתכם"

במקביל הודיע היום שר הבריאות הבריטי: "זיהינו מוטציה נוספת של קורונה שהגיעה מדרום אפריקה"

https://twitter.com/netanyahu/status/1341752656218509314?s=20

יו"ר האופוזיציה יאיר לפיד הגיב לדיווחים מהממשלה על סגר כללי שמתוכנן החל מיום ראשון הקרוב בעקבות העלייה בתחלואה: "גם אם הולכים לסגר שלישי, את בתי הספר אסור לסגור. זה לא יעיל, זה לא מחוייב המציאות, זה לא נכון מקצועית."

חשוב לנו לשמור על זכויות יוצרים. תכנים שמקורם לא אותר מתפרסמים בבאזזנט בכפוף לסעיף 27א לחוק זכות יוצרים. במידה ואתם בעל זכות היוצרים, צרו קשר עם באזזנט.
הסיפורים הכי מעניינים
אצלך לפני כולם
חיפוש
מערכת באזזנט עושה מאמצים בכדי לתת קרדיט למקור. אולם יתכנו מקרים שבהם לא הצלחנו לאתרו והשימוש נעשה בהתאם לסעיף 27א לחוק זכויות יוצרים. במידה וחסר לכם קרדיט באתר, פנו אלינו ונעדכן.