יהי זכרו ברוך

המילארדר היהודי שלדון אדלסון נפטר

תמונה – ארכיון מד"א

אבל בעם היהודי: המילארדר שלדון אדלסון בעלי העיתון 'ישראל היום' ומגדולי התורמים למדינת ישראל, נפטר הבוקר ממחלת הסרטן כשהוא בגיל 87.

כזכור, אדלסון התנגד נחרצות להקמת מדינה פלסטינית, והיה היחיד שהתחתן במשכן הכנסת עם רעייתו ד"ר מרים אדלסון הממשיכה את דרכו יחד עם שתי בניהם.

רעייתו מרים ספדה לו: "בכאב עצום, אני מודיעה על מותו של בעלי שלדון אדלסון, כתוצאה מסיבוכים של מחלה שממנה סבל ארוכות. שלדון היה אהבת חיי. הוא היה השותף שלי בתחום האהבה, הפילנתרופיה, הפעילות הפוליטית והיזמות. הוא היה הנפש התאומה שלי. עבורי – כמו גם לילדיו, נכדיו, שלל החברים והמעריצים שלו, עובדיו ושותפיו לעבודה – הוא מותיר חלל שלא ניתן למלאו."

ראש הממשלה נתניהו ספד: "בצער עמוק ובשיברון לב, רעייתי שרה ואני שולחים את תנחומינו לד״ר מירי אדלסון ולכל בני המשפחה על פטירתו של שלדון אדלסון ז״ל. רבים-רבים בעם היהודי, במדינת ישראל ובעולם כולו, שותפים לאבל כבד זה פעולותיו הכבירות של שלדון לחיזוק מעמדה של ישראל בארה״ב ולחיזוק הקשר בין ישראל והתפוצות – ייזכרו לדורות. עם רעייתו מירי, שלדון היה מגדולי התורמים בהיסטוריה לעם היהודי, לציונות, להתיישבות ולמדינת ישראל מ״תגלית״ ועד אוניברסיטת אריאל, מבתי חולים ועד מחקר רפואי – שלדון תרם ביד רחבה למפעלים רבים שהצילו חיים והרימו את קרנה של ישראל בעולם. נזכור לעד את שלדון ואת תרומתו האדירה למען מדינת ישראל והעם היהודי. יהי זכרו ברוך."

על עריקאת "יהי זכרו ברוך" – על אדלסון "מת"

העיתונאי גדעון אלון ספד לו: "כעיתונאי ב״ישראל היום״ מיומו הראשון אני יכול להעיד שאדלסון כבעלים ורעייתו ד״ר מרים מעולם לא התערבו בתכנים של מאמרים או כתבות שפירסמתי. איש מהם לא פנה או העיר לי על מה שכתבתי. כבעלי העיתון הם הצליחו להשרות בו אווירה של משפחה גדולה ולכן אין זה מקרי שאנו חשים כמי שראש משפחתם מת."

יאיר נתניהו הגיב לעיתון הארץ שכינו את אדלסון "פטרונו של נתניהו" בכותרת על מותו: "אתם פשוט חולים. הפטרון שלכם הוא דאומון שאוברג, שהיה האחראי הראשי על הפצת תעמולה נאצית בזמן השואה."

חשוב לנו לשמור על זכויות יוצרים. תכנים שמקורם לא אותר מתפרסמים בבאזזנט בכפוף לסעיף 27א לחוק זכות יוצרים. במידה ואתם בעל זכות היוצרים, צרו קשר עם באזזנט.
הסיפורים הכי מעניינים
אצלך לפני כולם
חיפוש
מערכת באזזנט עושה מאמצים בכדי לתת קרדיט למקור. אולם יתכנו מקרים שבהם לא הצלחנו לאתרו והשימוש נעשה בהתאם לסעיף 27א לחוק זכויות יוצרים. במידה וחסר לכם קרדיט באתר, פנו אלינו ונעדכן.