הסוף לרזי?

שר הביטחון גנץ החליט להוציא את גל"צ מצה"ל

תמונה – כחול לבן

שר הביטחון גנץ החליט בהמלצת הרמטכ״ל על הוצאת גלי צה"ל ממערכת הביטחון.

יוקם צוות בין-משרדי בראשות מנכ"ל משרד הביטחון אלוף (במיל') אמיר אשל שיניע את התהליך ויגבש הצעה למתכונת העברת התחנה או סגירתה.

לאחר דיונים מקדימים שנערכו בצה"ל ובמשרד הביטחון, ובשל הרצון לנתק בין מערכת הביטחון וצה"ל לבין פעילותה של תחנת רדיו עצמאית, החליט שר הביטחון בני גנץ בהמלצת הרמטכ"ל רא"ל אביב כוכבי להניע מהלך שמטרתו הוצאת גלי צה"ל ממערכת הביטחון.

ההחלטה נובעת מהייעוד של צה"ל, וכן מהצורך להפריד בין שירותם של חיילי צה״ל לבין פעילותו של אמצעי תקשורת בו מועסקים לובשי מדים בתכנים פוליטיים.

בימים הקרובים יוקם צוות מקצועי בין-משרדי בראשות מנכ"ל משרד הביטחון אלוף (במיל') אמיר אשל, אשר יכלול נציגים של משרד הביטחון, צה״ל, משרד המשפטים ומשרד התקשורת. הצוות יגבש בתוך מספר שבועות מתווה להוצאת התחנה ממערכת הביטחון, והפעלתה במתכונת אזרחית או סגירתה.

גנץ אמר: "ההחלטה שקיבלתי בהמלצת הרמטכ"ל היא עניין ערכי ולא תקציבי. התקשורת החופשית בישראל היא חשובה מאין כמוה, ואמשיך להגן עליה ולדאוג לעצמאותה, אולם קיום תחנה צבאית בצה"ל אינה סבירה בעת הזו."

עוד אמר גנץ: "קבעתי כי לובשי מדים לא יעסקו בפוליטיקה בשום תפקיד, זהו דבר בלתי מתקבל על הדעת הסותר את ערכי צה"ל, את היושרה המתחייבת ואת ההתנהלות התקינה. אני מוקיר את גל"צ ואת תרומתה לתקשורת הישראלית, ולמגוון הדעות והקולות בתקשורת, ונכון יהיה למצוא אפיק אחר להמשך פעילותה".

חשוב לנו לשמור על זכויות יוצרים. תכנים שמקורם לא אותר מתפרסמים בבאזזנט בכפוף לסעיף 27א לחוק זכות יוצרים. במידה ואתם בעל זכות היוצרים, צרו קשר עם באזזנט.
הסיפורים הכי מעניינים
אצלך לפני כולם
חיפוש
מערכת באזזנט עושה מאמצים בכדי לתת קרדיט למקור. אולם יתכנו מקרים שבהם לא הצלחנו לאתרו והשימוש נעשה בהתאם לסעיף 27א לחוק זכויות יוצרים. במידה וחסר לכם קרדיט באתר, פנו אלינו ונעדכן.

בלי פילטרים ובזמן אמת, הצטרפו לערוץ ה-Whatsapp גם מהמחשב!