דרמה בגוש הימין

התפתחות דרמטית: נתניהו נכנע ומוותר לבנט

תמונה – לשכת רה"מ

עוזב את בלפור?

לאחר שלא הצליח לשכנע את סמוטריץ' להקים ממשלה בתמיכת מפלגת רע"מ של מנסור עבאס, ראש הממשלה בנימין נתניהו הודיע לראשונה לעיני המצלמות כי הוא מוותר על תפקיד ראשות הממשלה לטובת הקמת ממשלת ימין בראשות יו"ר מפלגת ימינה ח"כ נפתלי בנט עם שבעה מנדטים בלבד.

"במצב הפוליטי שנוצר בנט העלה במו״מ איתנו את הדרישה לכהן ברוטציה כראש ממשלה למשך שנה אחת. במקביל הוא מנהל משא ומתן עם לפיד על בקשה דומה, ואפילו גדולה יותר. זאת לא בדיוק בקשה שגרתית מצד מי שעומד בראש מפלגה עם 7 מנדטים. אבל השיקול שמנחה אותי זה מה שמונח עכשיו על כף המאזניים – טובת המדינה: ממשלת ימין ולא ממשלת שמאל."

"ולכן כדי למנוע ממשלת שמאל, אמרתי לנפתלי בנט שאהיה מוכן להיענות לבקשתו להסדר רוטציה שבו הוא יכהן ראשון כראש ממשלה במשך שנה אחת", אמר נתניהו.

ח"כ בנט הגיב לנתניהו: "לא ביקשתי ממנו את ראשות הממשלה, אלא ממשלה – ואת זה אין לו, כי סמוטריץ' שרף את הגשרים". אם נתניהו לא יצליח להקים ממשלה אנחנו נקים ממשלת אחדות".

https://twitter.com/KnessetT/status/1389191886640922625?s=20

ח"כ בצלאל סמוטריץ' תקף את נתניהו: "אדוני ראש הממשלה, הניסיונות שלך להפעיל עלי לחץ להסכים להקמת ממשלת "ימין" שנשענת על תומכי טרור לא יצליחו. זה בערך כמו להשקיע בסגרים במקום חיסונים... לא באפיק ההוא היתה תפארתך… מציע לך להתחיל לעסוק בהקמת ממשלת ימין. אם תשקיע בזה פרומיל ממה שהשקעת בהבאת החיסונים נצליח ביחד בע"ה."

יו"ר 'יש עתיד' יאיר לפיד: "אף אחד לא עשה יותר ויתורים מאתנו כדי שזה יקרה. אף אחד לא עבד קשה יותר מאתנו כדי שזה יקרה. התשתית מוכנה. אפשר להקים ממשלה. בעוד יומיים אנחנו יכולים להשביע ממשלה חדשה בישראל. היא לא תהיה מושלמת, אבל היא תהיה ממשלה שתיקח אחריות ותעסוק בניהול המדינה."

העיתונאי שמעון ריקלין תקף: "צהריים טובים לראש הממשלה נתניהו. הצטערתי מאוד לשמוע שנכנעת לסחטנות הבריונית של בנט ושקד. ומי כמוך יודע שבנט לא יסתפק בזה וכבר הוא דורש עוד דרישות. כי ככה זה אצל סחטנים. עוד לא מאוחר אדוני לסגת ולא ללכת לשותפות עם מי שבוודאות יפעל מאחורי גבך ויצור מהומות כי כך טבעו. להרוס".

חשוב לנו לשמור על זכויות יוצרים. תכנים שמקורם לא אותר מתפרסמים בבאזזנט בכפוף לסעיף 27א לחוק זכות יוצרים. במידה ואתם בעל זכות היוצרים, צרו קשר עם באזזנט.
הסיפורים הכי מעניינים
אצלך לפני כולם
חיפוש
מערכת באזזנט עושה מאמצים בכדי לתת קרדיט למקור. אולם יתכנו מקרים שבהם לא הצלחנו לאתרו והשימוש נעשה בהתאם לסעיף 27א לחוק זכויות יוצרים. במידה וחסר לכם קרדיט באתר, פנו אלינו ונעדכן.