מתי שקד?

מועמד נוסף ב'ימינה' מורד בבנט: "זהו קו אדום אותו לא אחצה"

תמונה – טוויטר שי מימון

אחרי ח"כ עמיחי שיקלי שהודיע שיצביע נגד הקמת ממשלת שמאל בראשות בנט. שי מימון, מועמד מספר 9 ברשימת מפלגת 'ימינה' של נפתלי בנט ומי שאמור להיכנס לכנסת במסגרת החוק הנורבגי, הודיע היום על התנגדותו להקמת ממשלת שמאל בהישענות על רע"מ או הרשימה המשותפת.

במכתב ששיגר לבנט כותב מימון, הריני מביא לידיעתך כי אינני מתכוון לתמוך או לקחת חלק בקואליציה הנתמכת על ידי מפלגות תומכות טרור, קרי, רע"מ או המשותפת".

"ככל שתוקם כזו קואליציה, אני לא אכנס ואכהן כחבר כנסת בעקבות הפעלת "החוק הנורווגי", אם יוצע לי. עדיין מקננת בי תקווה שנצליח להקים ממשלת ימין, ואם לא, שמפלגות ימין נוספות ייכנסו לקואליציה ותקום ממשלת אחדות אמתית. אני חושב שלעת הזאת, זה הדבר הנכון לעשות, ולכן קורא מכאן לכל מנהיגי הימין להצטרף לקואליציה כזו בכדי למנוע בחירות חמישיות. אפשר לשבת יחד, בעת חירום זו, כדי לעצור את הסחרחורת שמדינת ישראל נמצאת בה. כולנו נתפשר על חלומות ורצונות, ונקדם את המדינה בהסכמות רחבות. *אך כמו שאתה אמרת: לא בכל מחיר.*

בתור נפגע טרור, פעילותי הציבורית עד היום הינה בעיקר במישור המלחמה בטרור ועצירת כספים המופנים למחבלים. לא אעלה על הדעת, כי מפלגות שהתנגדו לחוק הקיזוז אותו הובלתי בתור נפגע טרור ונאמו בלהט נגד עצירת כספים למחבלים שרצחו יהודים, שבכיריהם משתתפים במסיבות שחרור למחבלים, שבימים אלו אנשיהם נואמים על הכיבוש הישראלי ומצדיקים אלימות ברחובות, יהיו אלה שעל בסיסם תקום ממשלה בראשותנו. *אעשה שקר בנפשי, ובעיקר כלפי נפגעי הטרור שתמכו בי והצביעו עבורי למפלגת ימינה אם אתמוך בקואליציה כזו.*

מבחינתי, זוהי גם הבטחת הבחירות העמוקה ביותר שלנו כלפי הבוחר, ובה אני סבור שחייבים לעמוד. את דעתי זו ביטאתי בפניך גם כאשר היה מדובר על ממשלת ימין עם תמיכה של מפלגת רע"מ מבחוץ. כבר אז גמלה בליבי ההחלטה לא להצטרף לממשלה בתמיכתם. לא מתקבל על הדעת כי עקרון

שעמדתי עליו בתוקף ובאופן פומבי כשגנץ ניסה לעשות זאת, אתעלם ממנו עכשיו. העלתי עקרון זה בשיחות בינינו בחודש האחרון מתוך ניסיון להשפיע מבפנים, ובימים האחרונים בפרט, וחשוב להדגיש-עוד לפני מאורעות י.ירושלים והירי בדרום. האמנתי שזה אפשרי וכך הגבתי לכל חבריי נפגעי הטרור שפנו אלי. אמנם,

גם בעקבות אירועי הימים האחרונים, ובלי שום בדל מידע כי מתקדם ניסיון רציני אל מול מפלגות ימין נוספות, אני מחוייב להשמיע דעתי באופן פומבי ובצורה הכי חדה וברורה שאפשר!

אני שותף לרצונך להקמת ממשלת ימין ויודע שעבדת כדי שזה יקרה. אני שותף גם לעדיפות של ממשלת אחדות כלשהיא על פני סבבי

בחירות. גם בעיני בחירות חמישיות והמשך הכאוס הפוליטי והחברתי זהו דבר גרוע ביותר למדינת ישראל. אך יש דבר גרוע יותר- הסתמכות על תומכי טרור כמפלגות רע"מ והמשותפת, ככל שאינן משנות את השקפתן ודרכן.

אינני פוסל חברי כנסת ערבים או סיעות ערביות באופן קטגורי ח"ו. אני מייחל ליום בו נציגי המפלגות הערביות יקבלו את מדינת ישראל כמדינת הלאום היהודי ויתנערו באופן הברור ביותר מהמאבק הפלשתיני האלים ורווי הדם המנסה להכניע את מדינת ישראל.

נפתלי, אני מעריך ומכבד אותך ואת כל חבריי לרשימת ימינה. עברנו דרך ארוכה יחד. אני חב לך המון ומכיר טובה על כך. ברי לי שפעולתך היא מתוך

אמונה כי זה הדבר הנכון ביותר למדינת ישראל, והברירה היא בין אפשרויות גרועות לגרועות יותר, אך כאן אנו חלוקים: בעיני, אין אפשרות גרועה יותר למדינה מאשר שממשלה בישראל תסתמך על מפלגות תומכות טרור.

זהו קו אדום אותו לא אחצה. בעושי כך, אני מוותר על כסא ח"כ באופן כמעט ודאי, וייתכן כי מביא על עצמי את סוף דרכי הפוליטית (הקצרה), אך אני מוכן לזאת בשביל לעמוד על עקרונותיי. זוהי החלטה קשה מאד עבורי ברמה האישית, אך כנראה שזוהי עת להכרעות מסוג זה.
בתפילת השבת התפללנו: "שוועתנו קבל, ושמע צעקתנו, יודע תעלומות". ביקשתי מהקב"ה שישמע שוועתי כי תקום ממשלה טובה, יציבה,

ציונית ולאומית בישראל ונצא ממצב ה"תעלומות" אותו כולנו חווים, אך לא בכל מחיר.

חשוב לנו לשמור על זכויות יוצרים. תכנים שמקורם לא אותר מתפרסמים בבאזזנט בכפוף לסעיף 27א לחוק זכות יוצרים. במידה ואתם בעל זכות היוצרים, צרו קשר עם באזזנט.
הסיפורים הכי מעניינים
אצלך לפני כולם
חיפוש
מערכת באזזנט עושה מאמצים בכדי לתת קרדיט למקור. אולם יתכנו מקרים שבהם לא הצלחנו לאתרו והשימוש נעשה בהתאם לסעיף 27א לחוק זכויות יוצרים. במידה וחסר לכם קרדיט באתר, פנו אלינו ונעדכן.

בלי פילטרים ובזמן אמת, הצטרפו לערוץ ה-Whatsapp גם מהמחשב!