"אילו אילו אילו"

לפיד תוקף: "למה תמיד האש פורצת בדיוק כשזה הכי נוח לראש-הממשלה"

תמונה – אינסטגרם

אחרי שממשלת בנט-לפיד-ערבים קרסה בעקבות ההסלמה הביטחונית בישראל, יו"ר האופוזיציה יאיר לפיד משיב אש ותוקף בחריפות את ראש הממשלה נתניהו ואת איתמר בן גביר.

אילו היתה פה ממשלה

אילו היתה לנו ממשלה, היא היתה ממנה לפני שנתיים מפכ"ל חזק, נותנת לו תקציב ושולחת אותו להקים כוחות משימה שיטפלו במוקדי הצרות הידועות: האלימות בחברה הערבית, ארגוני הפשיעה הלאומנית (מלה פמיליה ולהב״ה עד מתפרעי עכו ולוד), השחיתות השלטונית.

אילו היתה לנו ממשלה ההסברה הישראלית לא היתה כושלת ככה. במקום משרד מגוחך לעניינים איסטרטגיים ומשרד משונה למודיעין, היה פשוט משרד חוץ חזק ומתוקצב, עם מערך הסברה דיגיטלי שאין שני לו, עם צעירים מבריקים בני 24 שיושבים מול מסכים ומשתלטים על הרשתות החברתיות בכל העולם. דוברים רהוטים היו פושטים על האולפנים. הסיפור של ישראל היה מנצח בזירה הבינלאומית.

אילו היתה לנו ממשלה השיקולים הבטחוניים לא היו מתערבים בשיקולים הפוליטיים. אף אחד לא היה נותן למופרע ברשיון כמו איתמר בן גביר להצית את ירושלים ואחריה את המדינה כולה. אף אחד לא היה שואל את עצמו למה תמיד האש פורצת בדיוק כשזה הכי נוח לראש-הממשלה. אף אחד לא היה עושה מסיבות עתונאים אינסופיות במקום פשוט לעשות את העבודה.

אילו היתה לנו ממשלה לא היינו שונאים אחד את השני. מפני שהממשלה היתה הגורם המאזן, המכבד, המחבר. היא היתה זו שאומרת דווקא לתומכיה ושותפיה (כי להאשים תמיד את המתנגדים שלך זו לא מנהיגות) שהיא לא מוכנה לקבל את השפה הזו, את ההסתה הזו, את הטקסטים המזעזעים שפוצעים שוב ושוב את נפש האומה.

לסיום כתב לפיד: "אין לנו ממשלה. אנחנו לא נוותר על הנסיון לבנות אחת. נהפוך כל אבן. נבחן כל אפשרות. נבדוק אם הבלתי-אפשרי הוא אפשרי. הצד השני עובד קשה בלהכשיל אותנו. זה הדבר היחיד שהוא עדיין טוב בו – להכשיל, להזיק. אנחנו לא נירתע. נמשיך לעבוד קשה מול כולם עד הרגע האחרון. אם צריך, נלך לבחירות וננצח. עד שתהיה פה ממשלה".

ח"כ איתמר בן גביר הגיב ללפיד: "בוקר טוב אליהו…סליחה יאיר לפיד….שמח לשמוע שיצאת מהחור שהתחבאת בו וסוף סוף שומעים את קולך. פחות שמח ששוב אתה בצד של הפורעים והחמאס. תבין יאיר: שונאי ישראל רק מחפשים תירוצים. עוד לפני שפתחתי לשכה הם התפרעו. חבל שאתה נותן להם רוח גבית."

חשוב לנו לשמור על זכויות יוצרים. תכנים שמקורם לא אותר מתפרסמים בבאזזנט בכפוף לסעיף 27א לחוק זכות יוצרים. במידה ואתם בעל זכות היוצרים, צרו קשר עם באזזנט.
הסיפורים הכי מעניינים
אצלך לפני כולם
חיפוש
מערכת באזזנט עושה מאמצים בכדי לתת קרדיט למקור. אולם יתכנו מקרים שבהם לא הצלחנו לאתרו והשימוש נעשה בהתאם לסעיף 27א לחוק זכויות יוצרים. במידה וחסר לכם קרדיט באתר, פנו אלינו ונעדכן.