אכזבה בישראל

דרמה מדינית: האם ממשל ביידן מבטל את ההכרה בגולן?

תמונה – קמפיין ביידן

קריסה מדינית

יומיים לפני פגישתו המדינית הראשונה של שר החוץ יאיר לפיד ומזכיר המדינה האמריקני אנתוני בלינקן ברומא, ממשל ביידן מבטל את החלטתו ההיסטורית של הנשיא לשעבר טראמפ להכיר ברמת הגולן כשטח ישראלי, כך מדווח האתר וושינגטון freebeacon.

בעקבות הסערה הגיב שר החוץ לפיד והכחיש את הדיווחים: "רמת הגולן היא נכס אסטרטגי וחלק בלתי נפרד ממדינת ישראל הריבונית. ארה״ב הכירה בריבונותנו על רמת הגולן ובחשיבותה האסטרטגית לבטחון ישראל. מי שמפיץ שמועות על ביטול ההכרה הזו פוגע בביטחון, פוגע בהכרזת הריבונות ומוכן (לא בפעם הראשונה) לגרום נזק ממשי למדינת ישראל . ולסכן את ביטחונה ואת יחסיה עם ארה״ב, רק כדי לפגוע בממשלה החדשה."


(צילום קובי גדעון לע"מ)

איש התקשורת האמריקאי בן שפירו תקף: "זה מטורף במיוחד מכיוון שישראל לעולם לא תוותר על השליטה ברמת הגולן, וכך גם לא צריכה להיות: זהו צורך אסטרטגי מוחלט להישרדותה של ישראל, כפי שכל מי שיכול לקרוא מפה (או מכיר את ההיסטוריה הצבאית) מבין".

https://twitter.com/ronitlev12/status/1408146341306458113?s=20

חשוב לנו לשמור על זכויות יוצרים. תכנים שמקורם לא אותר מתפרסמים בבאזזנט בכפוף לסעיף 27א לחוק זכות יוצרים. במידה ואתם בעל זכות היוצרים, צרו קשר עם באזזנט.
הסיפורים הכי מעניינים
אצלך לפני כולם
חיפוש
מערכת באזזנט עושה מאמצים בכדי לתת קרדיט למקור. אולם יתכנו מקרים שבהם לא הצלחנו לאתרו והשימוש נעשה בהתאם לסעיף 27א לחוק זכויות יוצרים. במידה וחסר לכם קרדיט באתר, פנו אלינו ונעדכן.