מחדל כבד

תיעוד דרמטי: 6 מחבלים נמלטו במנהרה מהכלא

תמונה – שב״ס

דרמה בשב"ס

מחדל ענק באחד מבתי הכלא המאובטחים ביותר בישראל: לפנות בוקר גילו בשב"ס על היעלמותם של האסירים – בהם המחבל זכריה זביידי – כמה שעות לאחר שהצליחו לברוח דרך פיר שנחפר בכלא. המשטרה, צה"ל ושב"כ סורקים את האזור, ונבדק חשד שהספיקו לחצות לג'נין. מאות לוחמי ימ"מ הוזעקו.
השר לביטחון פנים בר-לב: "תכנון מדויק ופרטני, סביר שהיה סיוע מבחוץ". כל האסירים הביטחוניים פוזרו ברחבי הארץ.

הדרמה בכלא הביטחוני, שהוקם בעקבות האינתיפאדה בשנות ה-2000 ונחשב לאחד מהשמורים במדינה, החלה סמוך לשעה 04:00, אולם משחזור ראשוני עולה כי הבריחה התבצעה ב-01:30. אזרחים מהאזור דיווחו לרשויות על דמויות חשודות ליד הכלא – בהם חקלאים מטמרה שיצרו קשר כבר ב-01:50, אך המשטרה קיבלה את הדיווח באזור השעה 03:00. כעבור שעה דווח לרכזי הביטחון באזור העמקים על החשד לבריחה. "עם קבלת הדיווח הראשוני הוקפצו כוחות מיוחדים של שב"ס בתגבור יחידות מצדה ויחידות משטרה יחד עם לוחמי משמר הגבול, צה"ל וגששים שפתחו בחיפושים בשיתוף שירות הבטחון הכללי", אמרו.



בשעה 05:47 הודיע שב"ס באופן רשמי על "דיווח ראשוני" בעניין חשד לבריחת שישה אסירים, ומסר כי הנסיבות נבדקות. כלל הסוהרים נמצאים כעת במתחם בית הסוהר, כשגם אלו שהיו בבית הוקפצו אליו בשעה האחרונה. במקום הוקם חפ"ק משותף של המשטרה והשב"ס שמנהל את המצוד אחר הנמלטים.

חשוב לנו לשמור על זכויות יוצרים. תכנים שמקורם לא אותר מתפרסמים בבאזזנט בכפוף לסעיף 27א לחוק זכות יוצרים. במידה ואתם בעל זכות היוצרים, צרו קשר עם באזזנט.
הסיפורים הכי מעניינים
אצלך לפני כולם
חיפוש
מערכת באזזנט עושה מאמצים בכדי לתת קרדיט למקור. אולם יתכנו מקרים שבהם לא הצלחנו לאתרו והשימוש נעשה בהתאם לסעיף 27א לחוק זכויות יוצרים. במידה וחסר לכם קרדיט באתר, פנו אלינו ונעדכן.