למרות פגישת בנט-ביידן

מכה לישראל: הוסר התקציב האמריקאי לכיפת ברזל

תמונה – אבי אוחיון לע"מ

אכזבה בישראל

‏פחות מחודש מאז פגישת ראש הממשלה בנט ונשיא ארה"ב ביידן בוושינגטון, ממשל ביידן הסיר מהתקציב את הסיוע הצבאי לישראל בסך מילארד דולר שסוכם בפגישתם של האחרונה של הנשיא ביידן ובנט.

על פי הדיווח, סיוע החירום האמריקני בסך מיליארד דולר לישראל לצורך הצטיידות בסוללות ומיירטים של מערכת 'כיפת ברזל' הוסרה מהתקציב, בעקבות התנגדות של קבוצת חברי קונגרס דמוקרטים קיצונים שאיימו להצביע נגד התקציב.

העיתונאי ברק רביד דיווח, "מדובר באירוע נדיר שבו הקונגרס האמריקני אינו מאשר סיוע לישראל לצרכים הגנתיים".

שר החוץ יאיר לפיד הגיב: "שוחחתי הערב עם סטני הוייר, מנהיג הרוב בבית הנבחרים ביחס לסיוע האמריקאי למערכת כיפת ברזל. בשיחה עלה כי מדובר בדחייה טכנית שנבעה מהויכוח בקונגרס סביב תקרת הגירעון בתקציב האמריקאי. מנהיג הרוב בבית הנבחרים חזר על מחוייבותו שלו, של הבית הלבן, של ננסי פלוסי יו"ר בית הנבחרים ושל סנטור שומר, מנהיג הרוב הדמוקרטי בסנאט שהתחייבו בפני ממשלת ישראל שתקציב הסיוע עבור כיפת ברזל יועבר בזמן הקרוב. הודיתי למנהיג הרוב הוייר על מחויבותו והדגשתי בפניו את הצורך באישור הבקשה בהקדם האפשרי להבטחת צרכי הביטחון של ישראל.

עוד תקף לפיד והאשים את נתניהו: "אחרי שנים שבהן הממשלה הקודמת הזניחה את הקונגרס והמפלגה הדמוקרטית, וגרמה נזק ניכר ליחסי ישראל-ארה״ב, אנו בונים היום מחדש יחסי אמון עם הקונגרס. אני מודה לממשל ולקונגרס על מחוייבותם האיתנה לבטחון ישראל."

שר התפוצות נחמן שי האשים את נתניהו: "הדמוקרטים בקונגרס נסוגו לעת עתה מהכוונה לפצות את ישראל על הוצאותיה ב״שומר חומות״. ישראל קוצרת את הפירות הבאושים של מדיניות נתניהו וממשלתו להעדיף את טראמפ והרפובליקאים על פני הדמוקרטים. נזקק לקהילה היהודית ולהשפעתה הפוליטית. ידרש עוד זמן רב לתקן את הנזק".

ח"כ שמחה רוטמן הגיב: "טרי מהערב, אחרי ההתרפסות מול שבדיה, עוד הישג בולט של מדיניות החוץ האחרת. תושבי הדרום והעוטף יופקרו בלי כיפת ברזל. כנראה שלזה בנט התכוון במדיניות "אפס הפתעות". במקום מיליארד דולר אנחנו מקבלים אפס, וזה מפתיע… אין ספק: מדיניות חוץ אחרת. תודה יאיר לפיד, תודה בנט".

חשוב לנו לשמור על זכויות יוצרים. תכנים שמקורם לא אותר מתפרסמים בבאזזנט בכפוף לסעיף 27א לחוק זכות יוצרים. במידה ואתם בעל זכות היוצרים, צרו קשר עם באזזנט.
הסיפורים הכי מעניינים
אצלך לפני כולם
חיפוש
מערכת באזזנט עושה מאמצים בכדי לתת קרדיט למקור. אולם יתכנו מקרים שבהם לא הצלחנו לאתרו והשימוש נעשה בהתאם לסעיף 27א לחוק זכויות יוצרים. במידה וחסר לכם קרדיט באתר, פנו אלינו ונעדכן.

בלי פילטרים ובזמן אמת, הצטרפו לערוץ ה-Whatsapp גם מהמחשב!