עדות ראשונה

האמת נחשפת: שמעון פרס הטריד אותי מינית

תמונה – ארכיון לע"מ

עדות חדשה ודרמטית: חברת הכנסת לשעבר קולט אביטל ממפלגת העבודה, חושפת בראיון לעיתונאי גידי ווייץ שפורסם באתר 'הארץ', כי פרס המנוח הטריד אותה מינית בשנת 1984 כשכיהן בראשות הממשלה ובראשות האופוזיציה.

לדבריה, בסיום ראיון עבודה לתפקיד יועצת התקשורת שלו, ניסה פרס לנשק אותה בניגוד לרצונה, "הוא הצמיד אותי פתאום לדלת וניסה לנשק אותי. 'ירננו עלינו', נפלט לי במין אינסטינקט אירוני כשהדפתי אותו מעליי. הוא חזר למקומו, ואני הלכתי. רעדו לי הרגליים כשיצאתי משם, זה דחה אותי. חמש דקות קודם לכן הוא אמר לי שאני לא יכולה לעבוד איתו מפני שאני אישה, ומה יגידו. אז מה השתנה פתאום? מה קרה לך? במשך משהו כמו שנתיים אחרי האירוע הזה נמנעתי מלראות אותו", אמרה לעיתון 'הארץ'.

לטענתה, גם בכהונתו כיו"ר האופוזיציה, הזמין אותה פרס לפגישה בחדר המלון שלו בפריז, אך בכניסתה היא הופתעה לגלות אותו בפיג'מה יושב על המיטה ומזמין אותה לשבת לידו, היא התנגדה ויצאה מהחדר.

לטענתה סיפרה על המקרה לשר לשעבר יוסי ביילין, "אמרתי לו, 'בפעמים הבאות שפרס מגיע לפריז אני לא נשארת איתו לבד. אתה תהיה יחד איתי'".

בתגובה לשאלה למה המשיכה לעבוד עם פרס למרות ההטרדות שחוותה אמרה אביטל, "לא עלה בדעתי שהוא ינסה שוב. בתקופה ההיא אני די הערצתי אותו, גם מבחינת החשיבה, גם מבחינת הכישרונות, גם בשל היצירתיות שלו. הוא היה בשבילי מודל למדינאי ישראלי פתוח וחושב. מכיוון שליוויתי אותו מקרוב גם אחרי האירוע הזה, והוא לא ניסה אחרי הפעם ההיא בפריז, לא חשבתי שזה יחזור".

חשוב לנו לשמור על זכויות יוצרים. תכנים שמקורם לא אותר מתפרסמים בבאזזנט בכפוף לסעיף 27א לחוק זכות יוצרים. במידה ואתם בעל זכות היוצרים, צרו קשר עם באזזנט.
הסיפורים הכי מעניינים
אצלך לפני כולם
חיפוש
מערכת באזזנט עושה מאמצים בכדי לתת קרדיט למקור. אולם יתכנו מקרים שבהם לא הצלחנו לאתרו והשימוש נעשה בהתאם לסעיף 27א לחוק זכויות יוצרים. במידה וחסר לכם קרדיט באתר, פנו אלינו ונעדכן.