"פשוט התכווצתי"

שקד נגד לפיד: "ביזוי הדמוקרטיה"

תמונה – ארכיון כאן 11

שרת הפנים, איילת שקד מגיבה בביקורת לנאומו מעורר המחלוקת של חברה לממשלה שר החוץ לפיד באזכרה ליצחק רבין שהתקיימה אתמול בכנסת שם אמר, "צאצאיו האידיולוגים של יגאל עמיר יושבים בכנסת ישראל ומקבלים לגיטימציה, בלי ממשלת השינוי הם היו היום שרים בממשלה" תקף לפיד.

בפוסט שפרסמה הבוקר כתבה שקד, "כמה מילים על אתמול, מודה שהייתי צריכה כמה נשימות, מה גם שלא רציתי להוסיף להתגוששות המיותרת ביום שמזכיר לנו כמה חשוב שנדע לנהל את המחלוקות – גם הקשות ביותר – בדרכים דמוקרטיות.

שקד הוסיפה, "לשמע הנאומים אתמול, פשוט התכווצתי. התיוג של ציבור מצביעים גדול – כמתנגדי ומתנקשי הדמוקרטיה – הוא עוול נוראי שנעשה לאנשים אידאולוגיים נחושים וערכיים, שנאלצים בכל שנה ביום הזה לספוג קיתונות של רפש והטחת עלבונות, גם בנציגיהם. תיוג שכזה מדיר מהמשחק הדמוקרטי חצי מהעם – זו לא שמירה על הדמוקרטיה אלא ביזוי שלה. אין פה ״טובים״ מול ״רעים״. יש פה עם אחד ואנשים צריכים לכבד אחד את שני."

שקד גם התייחסה לציוץ שפרסמה ח"כ שירלי פינטו מימינה שנמחק לאחר שעה ואלפי תגובות זועמות, "ומילה על ראש האופוזיציה אז, והיום, בנימין נתניהו: הציוץ של חברתי ח״כ שירלי פינטו שהובן כאילו לנתניהו ישנה אחריות למעשה הנתעב של הרוצח המנוול לא נוסח נכון, ואני שמחה שהיא מחקה את הציוץ. ההסתה הפרועה משולחת כל רסן שמשתוללת בנינו בתקופה האחרונה חייבת להיפסק. אני מוכנה לקבל ויכוח פוליטי אבל הויכוח הזה חצה את הקווים האדומים מזמן".

ח"כ יאיר גולן גם הוא חבר הממשלה תקף בתגובה לגל"צ, "דברים של קוזאקית שנגזלה, זה חוטא לאמת. לא מכליל ציבור שלם, אבל אין ספק שלרצח רבין קדמה הסתה פרועה שהיו שותפים לה אנשי ציבור ואנשים מהציונות הדתית. אי אפשר לעוות את ההיסטוריה ולהגיד שלרוצח עלה רעיון הזוי – הייתה פה אווירה רעילה ואלימה מאוד".

ח"כ גלית דיסטל אטבריאן הגיבה: "אחרי הציוץ הדוחה של שירלי פינטו אין מנוס מלהכריע – מפלגת ימינה השלימה באופן מוחלט את הסימביוזה עם השמאל. כל שנותר הוא להביט בהשתאות במופע המטורף הזה ולרחם על חובשי הכיפות שבחרו בקלפי את מי שהשתמש בקולם כדי להסית נגדם."

חשוב לנו לשמור על זכויות יוצרים. תכנים שמקורם לא אותר מתפרסמים בבאזזנט בכפוף לסעיף 27א לחוק זכות יוצרים. במידה ואתם בעל זכות היוצרים, צרו קשר עם באזזנט.
הסיפורים הכי מעניינים
אצלך לפני כולם
חיפוש
מערכת באזזנט עושה מאמצים בכדי לתת קרדיט למקור. אולם יתכנו מקרים שבהם לא הצלחנו לאתרו והשימוש נעשה בהתאם לסעיף 27א לחוק זכויות יוצרים. במידה וחסר לכם קרדיט באתר, פנו אלינו ונעדכן.