הגל החמישי

ישראל מסתגרת: 11 ח"כים בבידוד וגם ארה"ב הופכת לאדומה

תמונה – Pixabay Gerd Altman
משתתפים ישראלים נדבקו בכינוס בפלורידה. רשימת המדינות הנכנסות לרשימה האדומה - הלילה, ובהמשך השבוע.וגם - התבטאויות ראש הממשלה בנט בישיבת ממשלה מתוחה ודרמטית, נוכח הבהלה העולמית מהאומיקרון. כל העדכונים ב'באזזנט'

ישראל מסתגרת בעקבות בהלת האומיקרון: רשימה חדשה של מדינות אדומות אושרה בוועדת החוקה בכנסת – שהתכנסה תחת שרביטו של חבר הכנסת בני בגין, נוכח כניסת ח"כ קריב ו 8 ח"כים נוספים לבידוד – ורשימה נוספת צפויה להמשך השבוע. היום זוהו 40 מאומתים חדשים לוראיינט: עד כה זוהו בישראל 175 נדבקי קורנה בזן החדש, החשוד בהדבקה מהירה של עד פי 10 מזנים קודמים.

החל מהלילה בחצות: איחוד האמירויות (דובאי), אירלנד, נורבגיה, ספרד, פינלנד, צרפת, ושבדיה, הופכות למדינות אדומות. הן מתווספות למדינות שכבר בשבוע שעבר הוכנסו לרשימה: אנגליה, דנמרק ורוב מדינות אפריקה. במקביל, כמה גורמים מקבינט המומחים של משרד הבריאות קוראים לכינוס דחוף של הקבינט כדי לשקול שינויים "קיצוניים" באסטרטגיית הטיפול במגפה. בתפיסתם יש להחיל תנאי הסתגרות גם בתוך ישראל לרבות מגבלת התקהלות באירועים המוניים.

הסבב הבא של מדינות אדומות שיצטרפו לרשימה צפוי להתרחש בהמשך השבוע, בלילה שבין שלישי לרביעי, אז יתווספו המדינות: ארה"ב, קנדה, שוויץ, גרמניה, איטליה, בלגיה, הונגריה, טורקיה, פורטוגל, מרוקו. הרשימה האחרונה צריכה עדיין לקבל את אישור וועדת החוקה – הליך שצפוי לעבור.

ישיבת וועדת החוקה התכנסה בנוכחות שלושה חברי כנסת, נוכח מה שנראה כמשבר בהתנהלות הכנסת, בעקבות כניסתם של תשעה חברי כנסת לבידוד, מתוכם שישה חברי קואליציה, אחר חשיפה לעובד בכנסת אשר יצא חיובי. תשעת הח"כים מהיום, מצטרפים אל שני הח"כים – בהם ראש הממשלה לשעבר בנימין נתניהו, אשר נכנסו אתמול לבידוד בשל חשיפה לחולה קורונה בכנסת.

בשל המצב, בקואליציה שוקלים לדחות הצבעות על נושאים שאינם דחופים, כך למשל 'חוק הגיוס' אשר אמור היה לבוא להצבעה השבוע, והקואליציה מתקשה בהעברתו נוכח האפשרות שרע"מ תיעדו מההצבעה. (אפשר ובאמצעות ההסבר הזה יידחו מספר משברים המאיימים על הקואליציה, כמו, חוק האזרחות וחוק החשמל.). במקביל, בכאן מדווח כי בנט הורה להיערך להורדת היקף העבודה הפיזית במשרדי הממשלה ל-50%, ולהעביר את שאר העובדים לעבודה מהבית. ההחלטה תובא לאישור השרים במשאל טלפוני.

מוקדם יותר היום, התבטא ראש הממשלה בנט בישיבת הממשלה ואמר, הגל החמישי מגיע, כל משפחה צריכה להיערך: "קיבלנו החלטה מהירה לפני שלושה שבועות, להגביל את הכניסה לישראל. כך עיכבנו מאוד את חדירת הווריאנט לארץ. קנינו למדינת ישראל זמן יקר, הזמן אוזל, וזה פשוט לא מספיק. האומיקרון כבר בארץ, כלומר – יש כבר הידבקויות בתוך הקהילה, ואנחנו כבר רואים כבר עלייה במקדם ההדבקה".

ראש הממשלה שמודע למצב הרוח הישראלי העייף מלשמוע על הקורונה, והתולה תקוות במבצעי החיסונים המשמעותיים בהם ישראל הקדימה את העולם, מסביר: "זה התחיל. הפעם, בגלל הטבע המידבק מאוד של הווריאנט הזה, צריך להבין – ההגנה הקולקטיבית, הלאומית, שהמדינה נותנת, לא מספיקה. כל אחד, כל אזרח, חייב לדאוג לעצמו, למשפחתו ולילדיו".

שרים שהשתתפו בישיבת הממשלה, אמרו כי בנט היה דרמטי ולחוץ ושידר מסר של פאניקה ותחושת חירום. בין היתר בנט חזה כי למרות המצב החיסוני בישראל זהו "עניין של זמן עד שיהיה גל של אשפוזים בבתי החולים". בנט גם ביקש מהשרים להימנע מהשתתפות באירועים המוניים והודיע כי מעתה ישיבת הממשלה השבועית תעבור למשרד החוץ – שם קיים אולם מרווח יותר – כפי שהיה בגלים הקודמים.

בנט עצמו ביטל היום מפגש עם עיתונאים ודיפלומטים, וכן את הגעתו ביום שלישי לכנס של 'גלובס'. יצויין כי בקשת בנט מגיעה כשברקע השתתפות שר החוץ לפיד אמש בכנס פוליטי בו חשף את השקר של ימינה בנוגע למתווה הכותל ואמר שהמתווה לא הוקפא.

עוד בעניין האומיקרון: בערוץ 7 דווח כי במהלך השבוע האחרון רבים ממשתתפי הכנס הישראלי-אמריקאי IAC בפלורידה התגלו כחיוביים לנגיף הקורונה ורבים מתוכם כחשודים כנשאי וריאנט האומיקרון. בין המשתתפים שנדבקו בכינוס מספר אנשי תקשורת מישראל.

חשוב לנו לשמור על זכויות יוצרים. תכנים שמקורם לא אותר מתפרסמים בבאזזנט בכפוף לסעיף 27א לחוק זכות יוצרים. במידה ואתם בעל זכות היוצרים, צרו קשר עם באזזנט.
הסיפורים הכי מעניינים
אצלך לפני כולם
חיפוש
מערכת באזזנט עושה מאמצים בכדי לתת קרדיט למקור. אולם יתכנו מקרים שבהם לא הצלחנו לאתרו והשימוש נעשה בהתאם לסעיף 27א לחוק זכויות יוצרים. במידה וחסר לכם קרדיט באתר, פנו אלינו ונעדכן.

בלי פילטרים ובזמן אמת, הצטרפו לערוץ ה-Whatsapp גם מהמחשב!