אכלו סרטון

הרב שאולוב מבהיר: "אם מישהו לא הבין, אני מתנצל אלף פעם"

תמונה – צילומסך יוטיוב הרב שאולוב
"אני באמת מוחל בלב שלם לכולם. אם מישהו הבין משהו לא נכון, אני מתנצל מעומק הלב שלי, כי הדברים הוצאו מהקשרם ונחתכו בצורה אנטישמית. אמרתי את הדברים מלב כואב" - הרב שאולוב מפרסם הבהרה והתנצלות בעקבות הסרטון הערוך שהופץ מתוך שיעורו ובו נשמע תוקף את החרדים

בעקבות הסערה, לאחר שהופץ קטע וידאו קצר עם לקט מדבריו של הרב רונן שאולוב נגד החרדים, דברים שכללו ביטויים קשים – בקול שבור וכואב, מפרסם היום (שני) הרב שאולוב הברה והתנצלות. הקלטת הדברים הגיעה לידי 'באזזנט'. מעיקרי דבריו: "להוציא אותי שונא חרדים או מקלל חרדים. חס ושלום, מי שמכיר אותי יודע שזכיתי להיות הראשון שמגן על חרדים. כל מי שמכיר אותי יודע שאני גאה ושמח ותמיד אהיה שמח להיות חרדי.

"בשיעור הזה באתי עם מלא דברים שקשורים לעולם החרדי ועושים חילול השם ומרחיקים מהחרדים. פשוט הסברתי מה זה להיות חרדי – להיות ירא שמיים להיות עם דרך ארץ. מה שאמרתי שיש כוללים מסוימים ששם לא לומדים, אלא מלכלכים על התלמוד תורה של האחרים. לעולם לא הכללתי ציבור חרדי או את כל הכוללים.

"אם מישהו לא הבין, אני מתנצל אלף פעם על כך. לא מתנצל על הדברים שאמרתי. אבל לקחת אותי ולהוציא אותי שונא חרדים, זה פשוט הפוך ממה שאני אומר. כן אמרתי שלחילונים יש אסונות, לחרדים יש אסונות, וזה בא בעקבות דברים רעים שעושים.
במקום שאדם עושה חילול השם על ידי זה שהוא נראה חרדי, זה עונש גדול מאוד, ונענשים החרדים על זה.

"נעשה פה עוול גדול ונורא לאדם שמכתת רגליים יום ולילה. רבותיי הם חרדים אני חרדי וילדיי חרדים. הסברתי שאם חרדי חוטא הוא ישר יישר נענש, כי הקב"ה מקפיד דווקא עם הצדיקים. ואם חילוני חוטא הוא לא מיד נענש, הקדוש ברוך הוא ממתין איתו עוד. הוציאו דברים מהקשרם.

"אכלו את הסרטון הזה של ה 2 דקות ועשרים. לעשות רשעות כזו. איפה שמוע בין אחיכם. תבוא תתקשר אלי תשאל, האם נאמר לא נאמר, תברר איתי. אני פשוט בהלם, איזה רשעות לעשות סרטון כזה, לקחת שיעור כזה ולחתוך אותו.

"אני נלחם יום יום עבור הציבור החרדי, דווקא מהמקום שאני בא להגן על החרדים, שבאים ןשואלים אותי – למה החרדים, אני מסביר שגם הציבור החרדי עושה טעויות. לא ניסיתי לעשות חשבונות שמיים, חס וחלילה. באתי ואמרתי שכל הזמן שאנחנו נופלים במידות רעות – גם תלמידי רבי עקיבא, אז מתי יש אסונות? שמתנהגים בצורה לא טובה.

"אני מגן 24 שעות על הציבור הזה, מגן בחירוף נפש בשיעורים שלי אני נכנס בכל מי שנכנס בלומדי התורה ולכן באתי לעורר על בין-אדם לחבירו. לכבד את השני זה מעל הכל. זה מה שהסברתי בשיעור. אמרתי לאנשים לא לטעות, שרואים שחור לבן זה חרדי, יכול להיות אדם שהוא לא שחור לבן. לא לראות באדם שמתנהג בצורה לא ראויה, כמייצג של חרדים.

אני באמת מוחל בלב שלם לכולם. אם מישהו הבין משהו לא נכון, אני מתנצל מעומק הלב שלי, כי הדברים הוצאו מהקשרם ונחתכו בצורה אנטישמית. אמרתי את הדברים מלב כואב.

כשאני ראיתי את זה הזדעזעתי. חרדי לא נקבע לפי הלבוש אלא לפי ההתנהגות שלו. לבוא ככה להכפיש בנאדם? אני אוהב את בחורי הישיבה, אני אוהב את הכוללים. מה שרציתי לומר ולהסביר שבואו נחזור לדרך אבותינו. אני לא מתנצל על הכוונה הטובה שלי, על הדיבור שלי על מי שמתנהג בצורה לא חרדית. אך חס ושלום לא הכללתי את החרדים.


הסרטון מעורר הסערה – ערוך וחלקי מתוך השיעור של הרב

חשוב לנו לשמור על זכויות יוצרים. תכנים שמקורם לא אותר מתפרסמים בבאזזנט בכפוף לסעיף 27א לחוק זכות יוצרים. במידה ואתם בעל זכות היוצרים, צרו קשר עם באזזנט.
הסיפורים הכי מעניינים
אצלך לפני כולם
חיפוש
מערכת באזזנט עושה מאמצים בכדי לתת קרדיט למקור. אולם יתכנו מקרים שבהם לא הצלחנו לאתרו והשימוש נעשה בהתאם לסעיף 27א לחוק זכויות יוצרים. במידה וחסר לכם קרדיט באתר, פנו אלינו ונעדכן.

בלי פילטרים ובזמן אמת, הצטרפו לערוץ ה-Whatsapp גם מהמחשב!