הסתבך

טייוואן: חשש ממאסר עולם לישראלי בגלל קטטה בכביש

תמונה – אילוסטרציה pixpay

ליאור בן יוסף, תושב פתח תקווה בשנות העשרים לחייו נעצר בטייוואן לאחר שהיה מעורב בקטטה בכביש.

בפוסט שפרסם הצל כותבת אחותו של ליאור, "אחי נעצר לפני כחודש כשהגן על עצמו מפני תקיפה. בדרכו לעבודה. אחי שרכב על אופנוע, עמד ברמזור אדום וחצה קו עצירה לבן. נהג טייוואני הבחין שהוא זר והתחיל לצעוק עליו שכך לא נוהגים בטיוואן. אחי התעלם ממנו, הרמזור התחלף לירוק ואחי המשיך בנסיעתו. הטייוואני ש"היה כל כך חשוב לו לשמור על החוק", פנה פניית פרסה במקום אסור והחל לרדוף אחרי אחי, תוך שהוא כמעט מוריד אותו מהכביש.

לאחר מרדף של קילומטר אחי המבוהל שאל אותו: "אתה מנסה להרוג אותי"? ואז הטייוואני המופרע תקף את אחי ודקר אותו. אחי נאלץ להתגונן וחבט בו, כדי שהתוקף ירפה ממנו. אחי עזב את המקום כדי לקבל טיפול רפואי לידו הפצועה.

לאחר שלושה ימים אחי הגיע מיוזמתו לתחנת משטרה כדי למסור את גרסתו למקרה. בטוח בצדקתו שהרי הוא רק הגן על עצמו. בתחנה אחי טען להגנה עצמית, החתימו אותו במרמה ובכפייה על הסכמה למעצר בשפה הסינית, ואחי לא הבין כלל על מה הוא חותם, וכשהמסכן ניסה להסביר, אזקו אותו, ריססו אותו בגז מדמיע וזרקו אותו למעצר ומאז ועד היום הוא שם.

עוד כותבת האחות בכאב, "אחי הותקף ונגדו הוגש כתב אישום על מאסר עולם, אחי ליאור ילד טוב מפתח תקווה, אחי ליאור הוא בחור ללא עבר פלילי, תרם שלוש שנים מחייו למען המדינה, כמו כל אזרח ישראלי, שומר חוק ואוהב אדם.

לא איפשרו לנו לשוחח באופן ישיר מאותו יום ארור שנעצר ועד עכשיו, התעללו בו בכלא והתנהגו כלפיו בבריונות, זרקו אותו לצינוק, לאחר שהתלונן על ההתעלליות שהוא עובר. הוא הגיע למצב שאינו יכול לעמוד על רגליו ונעזר בכיסא גלגלים כי הפסיקו לו את הכדורים שהוא נוטל וגופו נחלש מאוד.

אחי האומלל כותב מכתבים בתאו הקטן, שחלקם מגיעים אלינו ובו הוא מספר את סיפורו האמיתי, אבל הוא לא יכול להוכיח את חפותו, כי נתנו לו להירקב שם 3 חודשים נוספים עד למשפט. הוא זר אז חוששים שיברח.

עוד כותב האח, "לצערנו נראה כי המדינה הפקירה אותו ולא עושה שום צעד משמעותי למען שחרורו. ולכן אנו מתחננים לעזרת הציבור במאבקנו המשפטי להוכיח את חפותו של אחי ליאור חייבים לשתף וללחוץ על הממשלה לפעול להבאתו לארץ".

חשוב לנו לשמור על זכויות יוצרים. תכנים שמקורם לא אותר מתפרסמים בבאזזנט בכפוף לסעיף 27א לחוק זכות יוצרים. במידה ואתם בעל זכות היוצרים, צרו קשר עם באזזנט.
הסיפורים הכי מעניינים
אצלך לפני כולם
חיפוש
מערכת באזזנט עושה מאמצים בכדי לתת קרדיט למקור. אולם יתכנו מקרים שבהם לא הצלחנו לאתרו והשימוש נעשה בהתאם לסעיף 27א לחוק זכויות יוצרים. במידה וחסר לכם קרדיט באתר, פנו אלינו ונעדכן.