קריאות חרד"ק

צפו: החשוד בהפעלת חוליית טרור חרדית – חוטף מחייל

תמונה – צילומסך
פשת גזיזת הזקן של חבר הכנסת מאיר פרוש: אדם כבן 50 נעצר בירושלים בחשד לניהול תא טרור קיצוני אלים, נגד רבנים שלא פעלו לטעמו, נגד תומכי חיסונים ועוד. על פי החשדות הוא הפעיל שני צעירים שקיבלו ממנו תשלום לשורת פעולות אלימות, ביניהם אף ריסוס מצבת הרב שטיינמן זצ"ל בבני ברק. כמו כן חשוד בתיכנון רצח

זו הודעת המשטרה: ‏במסגרת חקירה שהתנהלה בימ"ר ירושלים, נעצר השבוע תושב צפת (18), בחשד שבשני מקרים שונים תקף וגזז את זקניהם של רב ונבחר ציבור בעיר. אמש נעצר חשוד נוסף במעורבות במעשים, תושב ירושלים בשנות הארבעים לחייו. במסגרת החקירה נבדקים חשדות למעורבות של שני החשודים באירועים נוספים, החקירה נמשכת.

המידע שהגיע ל'באזזנט' מלמד כי מדובר במשה אירום, אדם, שהשתייך לקבוצות קיצוניות חרדיות בירושלים – בעבר ניהל מאבקים נגד חיילי צה"ל אשר עברו בשכונות גאולה ומאה שערים, והותקפו בצעקות חרד"ק. כמו כן, מקרים של תקיפת נשים, שעברו בשכונת גאולה, ולדעת קיצוניים חרדים שחלק מכונים 'סיקריקים' לא תלבשו מספיק בצניעות. אותן נשים ספגו הערות משפילות, יריקות ולתקופה מסוימת אף התזות אקונמיקה על בגדיהם. אירום לא ידוע כחשוד בהתזות אקנומיקה, אבל זו האווירה בה פעל.

מתברר כי פעולות טרור, גם אם נועדו בעיני המבצעים שלהם לחיזוק ושמירה בעייני דת – מובילות ליוזמות הזויות מופרכות ומסוכנות שהן עצמן בוודאי נגד הדת. אירום חשוד כעת שניסה להזמין רצח של מספר אנשים, כולל אישה, אם לילדים ממשפחתו.

בתקופה האחרונה התפרסמו מספר מקרים מזעזעים. המפורסם שבהם היה אלמוני שהמתין מתחת לביתו של חבר הכנסת מאיר פרוש וניסה לגזוז את זקנו – מקרים נוספים אירוע בתוך שכונות מאה שערים, שם גזזו זקן בפועל לאחד הרבנים שתמך בהכנסת מכשיר שמנקה את המים ומסנן אותם בתוך בורות המקווה. בעקבות הקורונה והמודעות לזהירות מנגיפים עלתה משמעותית הדרישה של הציבור, ובמקוואות רבים הציבו את המכשיר. בעיני הקיצוניים הכנסת המכשיר לא התקבלה בעין יפה, ובשלב מסוים נגזז זקנו של אחד הרבנים, בידי אלמוני.

מקרה נוסף אירע, בימים האחרונים לראש ישיבת 'יקירי ירושלים' הרב יהודה כהן – מכתבי איום וכן הטרדתו תוך איום על גזיזת זקנו, החלו באחרונה בשל תמיכתו בחיסוני הקורנה. מקרה נוסף, צעיר חרדי שמנהל את קו המידע של משרד הבריאות למגזר החרדי בעניין קורונה – קיבל מכתב איום חריף, על חייו וחיי משפחתו – נוכח עבודתו.

על פי החשד, אירום, שלא ברור עדיין מהיכן השיג מימון ותקציב לפעולותיו – הפעיל לפחות שני צעירים שיצאו לפעולות בשליחותו תמורת תשלום, לשורת משימות טרור ואלימות.

מבחינת המשטרה, הוא חשוד בניסיון שידול לרצח, קשירת קשר לביצוע פשע, תקיפה וחבלה שנעשתה בידי אדם אחר, תקיפת עובד ציבור והיזק לרכוש. מעצרו הוארך בחמשה ימים. יצויין כי בעבר נעצר והועמד לדין, על הפגנה והפצת פשקוויל בגנותו של ראש אגף כוח אדם בצה"ל, בו נכתבו המילים החריפות: "מוטי אלמוז ראש אכ"א, המוכר את נשמתו בעבור בצע כסף – עד מתי תשרוף נשמות בני ובנות ישראל בכבשונות אושוויץ – צבא השמד. דע לך, כי אית דין ואית דיין".

באחד המקרים בהם אירום השפיל חייל צה"ל בקריאות חרד"ק וחולה נפש – לא נותר החיייל חייב והכה בו מכות נמרצות. צפו:

חשוב לנו לשמור על זכויות יוצרים. תכנים שמקורם לא אותר מתפרסמים בבאזזנט בכפוף לסעיף 27א לחוק זכות יוצרים. במידה ואתם בעל זכות היוצרים, צרו קשר עם באזזנט.
הסיפורים הכי מעניינים
אצלך לפני כולם
חיפוש
מערכת באזזנט עושה מאמצים בכדי לתת קרדיט למקור. אולם יתכנו מקרים שבהם לא הצלחנו לאתרו והשימוש נעשה בהתאם לסעיף 27א לחוק זכויות יוצרים. במידה וחסר לכם קרדיט באתר, פנו אלינו ונעדכן.