סקר דרמטי

סקר מנדטים: נתניהו וברקת ראש ובראש. למי יש ממשלה?

תמונה – wikipedia

על רקע המתיחות הפנימית בליכוד וקרבות ההנהגה ערך מכון 'מאגר מוחות' סקר מיוחד עבור אתר סרוגים על מנת לבדוק את מפת המנדטים בתרחישים בהם נתניהו או אחרים מהטוענים לכתר עומדים בראשות המפלגה.

על פי הסקר, מי שעדיין מקבל את התמיכה הציבורית הגדולה ביותר בקהל הליכודי הוא יושב ראש האופוזיציה, בנימין נתניהו עם 33 מנדטים. למרות זאת, גם בתרחיש הזה לנתניהו עדיין אין 61 מנדטים הנחוצים על מנת להקים ממשלה.

בתרחיש הנ"ל ש"ס עם 9 מנדטים, יהדות התורה עם 7 והציונות הדתית עם 8 מנדטים. סה"כ 57 מנדטים לגוש ליכוד-חרדים.

שאר המפלגות – יש עתיד 18, כחול לבן 11, העבודה 8, ימינה 6,ישראל ביתנו 6, מרצ 5, הרשימה המשותפת 5, רע"ם 4.

תקווה חדשה של גדעון סער לא עוברת את אחוז החסימה.

התפנית המפתיעה מגיעה במקרה בו חבר הכנסת ניר ברקת עומד בראשות הליכוד. בתרחיש כזה הליכוד יורד ל-31 מנדטים בלבד אך מפת המנדטים של שאר המפלגות משתנה ומעניקה לניר ברקת קואליציה של 62 חברי כנסת עם מפלגות החרדים והציונות הדתית ובלי בנט.

ניר ברקת
ניר ברקת

יש עתיד 15, ש"ס 12, הציונות הדתית 12, העבודה 8, כחול לבן 8, יהדות התורה 7, מרצ 6, הרשימה המשותפת 6, ישראל ביתנו 6, ימינה 5, רע"מ 4. תקווה חדשה לא עוברת גם כאן את אחוז החסימה.

הסקר בדק תרחישים נוספים בהם גלעד ארדן, מירי רגב, ישראל כץ ויולי אדלשטיין עומדים בראשות הליכוד בבחירות. הליכוד בראשות ארדן מקבל 22 מנדטים, מירי רגב 15, ישראל כץ 13 ויולי אדלשטיין 13, אף אחד מהם לא מגיע ל-61 המנדטים הנכספים עם מפלגות החרדים והציונות הדתית וללא בנט.

סגר 'מאגר מוחות' בעריכת פרופ' יצחק כ"ץ, בוצע באמצעות פאנל אינטרנטי בקרב מדגם מייצג של 502 אנשים מכלל האוכלוסייה מגיל 18 ומלאה. הטעות הסטטיסטית עומדת על 4.4%.

חשוב לנו לשמור על זכויות יוצרים. תכנים שמקורם לא אותר מתפרסמים בבאזזנט בכפוף לסעיף 27א לחוק זכות יוצרים. במידה ואתם בעל זכות היוצרים, צרו קשר עם באזזנט.
הסיפורים הכי מעניינים
אצלך לפני כולם
חיפוש
מערכת באזזנט עושה מאמצים בכדי לתת קרדיט למקור. אולם יתכנו מקרים שבהם לא הצלחנו לאתרו והשימוש נעשה בהתאם לסעיף 27א לחוק זכויות יוצרים. במידה וחסר לכם קרדיט באתר, פנו אלינו ונעדכן.

בלי פילטרים ובזמן אמת, הצטרפו לערוץ ה-Whatsapp גם מהמחשב!