התהפך?

אלדד יניב מתנצל: "מצטער עליהם צער עמוק"

תמונה – פייסבוק אלדד יניב

פעיל השמאל אלדד יניב, שהיה מראשוני המפגינים הצעקניים ביותר נגד ראש הממשלה נתניהו, תוקף את מחנה השמאל על הקריאות לצאת למלחמת אחים, ומתנצל על סרטונים וציוצים שפרסם לפני מספר שנים ובהם קרא לצאת למרי אזרחי.

בתגובה למתקפה נגדו בטוויטר מאנשי שמאל שהזכירו לו שהוא בעצמו קרא למרי אזרחי נגד נתניהו, כתב יניב, "דברים חמורים וחסרי אחריות שחבל שנאמרו. ואני מצטער עליהם צער עמוק. לכן אני מדבר בקול צלול וברור היום. לעולם לא תורם יד. לעולם לא מלחמת אחים".

עיתונאי הארץ ג'וש בריינר הגיב לו, "ובגלל זה חזרת על הדברים האלה כמה פעמים. בוא אלדד, קח טיפ: תפסיק להביך את עצמך כי ממילא מחר תגיד את ההפך".

עוד כתב יניב, "לממשלות יש זכות לשנות מציאות (גם בניגוד להבטחת בחירות): בגין הבטיח שיזדקן בסיני ונסוג מסיני. רבין הבטיח שלא ידבר עם אשף ודיבר ולחץ יד לערפאת. שרון הבטיח דין נצרים וגו׳ ונסוג מעזה. הימין הבטיח רפורמה משפטית. והשמאל שהבין את ההבטחה הזהיר את העם מראש מקץ הדמוקרטיה.

יניב הוסיף, רוב העם רצה מה שהימין הבטיח. משפטנים לא מעטים חשבו מזמן שרפורמה במשפט היא הצלת הדמוקרטיה ולא קיצה. הבולטים שבהם לנדוי וגביזון הזהירו את ברק שמעשיו יביאו לתנועת מטוטלת חדה. האמת שגם בלי רפורמה במשפט הייתם מרעידים את המדינה, כי אתם לא מסכימים שנתניהו יחזור לשלטון. זה מה שרוב העם רצה. החוק מאפשר לו. בגצ מאפשר לו. ולא חוקקתם את חוקי הנאשם. הביטוי של יאיר גולן ממשלת זדון. כרזות לוין וסמלי האסאס. זה אול אובר אגיין מה שעשו לרבין. ואתם יודעים איך זה נגמר. בעיני רבים זה היה סוף המדינה. בדיוק כמו בעינכם היום.

אז רבנים הובילו. עכשיו גנרלים מובילים הפיכת גנרלים שהם קוראים לה מלחמת אזרחים. זו מלחמה אשכרה. נגד אחים. ישראלים שמשרתים לידכם בצבא ימותו? חלק מבני המשפחה המורחבת יהרגו? הם הצביעו ימין. הם רוצים רפורמה. ואתם מכריזים עליהם מלחמה.

חורבן בית שלישי אתם אומרים? גם בגללכם.· המדינה לא נחרבה כשיצאנו מסיני. מערים ביוש. מעזה. ולא תחרב כשתהיה רפורמה. המדינה כמעט נחרבה ברצח רבין ויש מצב שתחרב אם יהיה רצח נוסף. עד היום אתם אומרים האלימות באה מימין? היא יכולה לבוא הפעם משמאל. זה משחק באש. וזה צריך להפסק מיד. הצבעתי לממשלה הקודמת.

לא העלתי בדעתי שאנשים ליברלים ידברו באלימות כזו. בשנאה כזו. שיעמידו בראשם גנרלים למאת למלחמה לא נגד אוייבים. נגד אחים. הזהרתי אתכם לפני הבחירות שאנחנו מפסידים את הבחירות. אמרתם שאני ביביסט. אני מזהיר אתכם היום ממלחמת אחים. ואתם קוראים לי ביביסט. בדמוקרטיה מכבדים את הקלפיות גם כשמובסים. לא מרימים יד על אח. הולכים לאופוזיציה. משרתים את העם. בונים מחנה מחדש. בונים סיפור חדש. בוחרים הנהגה חדשה. ומסתערים מחדש. לא אשתוק כי ארצי שינתה פניה: אחי קוראים למלחמה. להרים יד על אחים. מצביעי ימין. בבנין-במשפחה-במילואים.

36 תגובות
התגובות המדורגות
החדשות ישנות
Inline Feedbacks
View all comments
חשוב לנו לשמור על זכויות יוצרים. תכנים שמקורם לא אותר מתפרסמים בבאזזנט בכפוף לסעיף 27א לחוק זכות יוצרים. במידה ואתם בעל זכות היוצרים, צרו קשר עם באזזנט.
הסיפורים הכי מעניינים
אצלך לפני כולם
חיפוש
מערכת באזזנט עושה מאמצים בכדי לתת קרדיט למקור. אולם יתכנו מקרים שבהם לא הצלחנו לאתרו והשימוש נעשה בהתאם לסעיף 27א לחוק זכויות יוצרים. במידה וחסר לכם קרדיט באתר, פנו אלינו ונעדכן.