בחירות חוזרות?

צפו: נתניהו קיבל את המנדט – לפיד וגנץ תוקפים

תמונה – עמוס בן גרשום/ לע"מ
נשיא המדינה הטיל על נתניהו את הרכבת הממשלה - נתניהו: "אעשה הכל למען ממשלת אחדות עם כחול לבן" - גנץ: "כחול לבן בראשותי לא מסכימה לשבת בממשלה שכנגד העומד בראשה עומד כתב אישום חמור" - לפיד תוקף את נתניהו מחופשתו בפריז: "בני גנץ יהיה ראש ממשלה וביבי ילך לטפל בתיקיו הפליליים" - שידור חוזר

נתניהו לאחר קבלת המנדט מהנשיא: ""זה צו השעה לממשלת אחדות. יש אתגר ביטחוני כביר, והוא מתקרב אלינו במהירות עצומה. צריך לשלב כוחות כדי להתמודד איתו. צריך להכין את העם, חזית רחבה נחוצה כאן"

תודה לך אדוני הנשיא. אני מקבל את המשימה שהטלת עליי. אי היכולת שלי קטנה מזאת מאי היכולת של בני גנץ כי אנחנו שנינו לא נצליח להקים ממשלה אלא יחד. צו השעה זאת ממשלת אחדות לאומית, רחבה, והייתי אומר – מהירה.

אני רוצה להתעכב למה אנחנו צריכים את האחדות הזאת, את הפיוס הלאומי הזה, מכמה טעמים. קודם כל, כדי להשיג פיוס לאומי. זה דבר שהוא חיוני. הוא חיוני בכל עת ובעת הזאת במיוחד. עברנו מערכת בחירות קשה מכל הצדדים ולכל הצדדים ואנחנו צריכים לאחד את העם ולאחות את הקרעים כי אנחנו עומדים מול שלושה אתגרים כבירים שהציבור מכיר אותם בחלקם וחלקם לא.

האתגר הראשון הוא אתגר ביטחוני וכולכם רואים את התעוזה והחוצפה של איראן. את העובדה שהיא תוקפת באופן גלוי בסעודיה ולא רק שם. היא תוקפת את נתיבי השייט, היא תוקפת במרחבים גדולים מאוד, היא תוקפת אותנו מעיראק, מסוריה, מלבנון, מעזה. היא תוקפת את הקהילה הבינלאומית בעזות מצח הולכת וגוברת עם אמצעי נשק מדוייקים שאנחנו מתריעים בפניהם והם מופנים גם כלפינו. אני לא מייצר כאן מציאות מדומה, זה אתגר ביטחוני כביר שמתקרב אלינו במהירות עצומה והוא כבר כאן. כדי להתמודד איתו אנחנו צריכים לשלב כוחות כי העם צריך להיות מאוחד והוא צריך להיות מוכן, צריך להכין את העם בחזית רחבה נחוצה.

האתגר הנוסף עליו דיבר נתניהו: "ב71 שנות קיומה של ישראל לא הייתה לנו הזדמנות כזו וספק אם תהיה לנו בשנים הבאות. אנחנו יכולים להגיע להסכמות לאומיות במסגרת תוכנית המאה של הנשיא טראמפ שתוצג להערכתי רק אם נעמוד בחזית אחת רחבה. ההזדמנות לקבוע את גבולנו המזרחי, בהסדרים עם ארה״ב המעצמה הגדולה בתבל. ההזדמנות הזאת קיימת עכשיו, אני מדבר כאן מהלב ומהראש מתוך ניסיון של שנים ארוכות בהובלת המדינה. הגענו להבשלה אפשרית של תנאים שיכולים לתת לנו מענה גם לאתגרים הביטחוניים והכלכליים ומענה כביר להזדמנות מדינית שלא הייתה בידינו ולא תהיה בידינו."

עוד הוסיף נתניהו: "אני מדבר על הנהגה משותפת, ממשלה פריטטית, ממשלה עם הסדרים שונים מעניינים שהעלית, ניתן לעשות שורה של דברים כדי להבטיח את אותה שותפות ואותו מבנה ברור בין שניים שמובילים אותה. זאת הממשלה היחידה שבאה בחשבון. אנחנו יכולים לעשות את זה מהר מאוד, את הממשלה הזאת אפשר להקים מהר מאוד אם רוצים. אבל כפי שאמרתי לך הנשיא, אם הממשלה הזאת שבכוחנו להקים מהר לא תקום מהר, היא כנראה תקום רק בישורת האחרונה. היא תקום רק שאנשים יבינו שאין אפשרות אחרת ואז יקימו אותה. לכן אין טעם לבזבז את זמנה של המדינה ולמתוח עוד חודשים עקרים בביטול זמן. אם לא אוכל להרכיב את הממשלה בימים הקרובים, כנראה שנצטרך לחכות למקצה האחרון, אולי ל-21 יום האחרונים, ואז שכולם מבינים שאין ברירה אלא ממשלת אחדות אז היא קום תקום."

בני גנץ בתגובה לכישלון המשא ומתן עם נתניהו: "לאחר הפגישה האחרונה אצל הנשיא, ולבקשתו, נועדו יו״ר צוות המו״מ מטעם כחול לבן ויו״ר צוות המו״מ מטעמו של ראש הממשלה בנימין נתניהו. לצערנו, כבר בראשית הפגישה הודיע מר יריב לוין מטעם ראש הממשלה, כי הוא מייצג את הבלוק שבנה הליכוד עם שלוש מפלגות נוספות, מפלגות הימין והמפלגות החרדיות. הרכב זה לא מאפשר, מבחינת תוכן הנושאים, משא ומתן להקמת ממשלה רחבה בראשותי שתפעל למען כלל אזרחי ישראל. בפרט הרכב זה לא מאפשר להקים ממשלה שתייצג את אלה שבחרו יחד בשתי המפלגות הגדולות, אשר יקבעו מה יהיו קווי היסוד של הממשלה הבאה."

"כחול לבן בראשותי לא מסכימה לשבת בממשלה שכנגד העומד בראשה עומד כתב אישום חמור. נושא זה לצד מרכיבי מהות נוספים, חשוב עבורנו יותר מכל דיון בנושא חלוקת תיקים או רוטציה. כחול לבן מחויבת לרעיון האחדות, אך מבחינתנו סדר הדברים הנכון הוא משא ומתן בין שתי המפלגות הגדולות – וביניהן בלבד – על מנת להגיע להסכמה על נושאי התוכן והמהות של הממשלה הבאה. נושאים שיאפשרו לחלץ את מדינת ישראל מהקשיים שהיא נתונה בהם. אם נסכים על אלה, נתפנה לדון בשאלות של חלוקת תפקידים, ומנגנון ניהול השלטון. לצד ברכת שנה טובה אני מבקש להודות לנשיא המדינה על המאמצים הרבים והכנים לנסות ולמנוע בחירות נוספות ומיותרות". כתב גנץ לחברי הכנסת.

https://twitter.com/mohsaud08/status/1176912913321332736?s=20

יאיר לפיד תקף את נתניהו במהלך הפגישה המשולשת של נתניהו גנץ והנשיא ריבלין: "בני גנץ יהיה ראש ממשלה וביבי ילך לטפל בתיקיו הפליליים. הניסיונות השקופים של הליכוד לסכסך לא מרשימים אף אחד אצלנו."

משה בוגי יעלון: "נתניהו עומד בפני 3 כתבי אישום חמורים על שוחד, מרמה והפרת אמונים, בכפוף לשימוע, שנקבע לשבוע הבא. 2. הוא רמס בשנים האחרונות בכוונת מכוון כל נורמה של שלטון חוק, תקף באופן אישי את גורמי אכיפת החוק והסית נגדם. 3. הוא נהג באופן לא דמוקרטי, תוך פגיעה בממלכתיות ובמוסד הנשיאות, כאשר נכשל בהרכבת הממשלה לאחר הבחירות הקודמות, לא החזיר לנשיא את המנדט וגרר מדינה שלמה לבחירות מיותרות.
4. הוא מסית ומעודד הסתה ושנאה כנגד מגזרים שלמים בחברה הישראלית. 5. הוא טירפד אפשרות לממשלת אחדות בין ׳כחול לבן׳ והליכוד, על ידי יצירת קואליציה של מפלגות שידאגו לחסינותו.
למדינת ישראל נדרשת מנהיגות נקיית כפיים ומאחדת – מנהיגות של דוגמא אישית! בנימין נתניהו הוא דוגמא הפוכה לכך!" כתב יעלון.

מהליכוד נמסר בתגובה ללפיד: ״האשם היחיד בכך שהמגעים לאחדות תקועים הוא יאיר לפיד שמוכן לגרור את המדינה לבחירות נוספות רק כדי לא לראות את בני גנץ ראש ממשלה״.

פעיל השמאל אלדד יניב תקף את החלטת הנשיא ריבלין: "אסור לגרור את המדינה לבחירות שלישיות, אומר הנשיא ונותן מנדט למי שגרר לבחירות שניות. וואלה? נתת שוב הזדמנות למי שגנב את המנדט בפעם הקודמת ולא החזיר? אני אוהב את רובי, אבל בחייאת. ציון 0 על אומץ. מה עם להגיד: לשניכם אין סיכוי גדול. אבל לא החזרת את המנדט ולכן אני נותן לגנץ הזדמנות."

נפתלי בנט פנה ליאיר לפיד: "יאיר לפיד, תפסיק להטיל חרמות על חלקים בעם וחדל לתקוע מקלות בגלגלי האחדות! מנהיגים אמיתיים מאחדים את העם; לא מפלגים אותו. הציבור כפה על שני הצדדים תיקו שמוביל או לממשלת אחדות רחבה או לבחירות שלישיות (!). גנץ בחר אחדות, וכך מרבית הציבור. זה רגע האמת: שים את ישראל מעל לכל!:

צילום לע"מ

צילום עמוס בן גרשום לע"מ

חשוב לנו לשמור על זכויות יוצרים. תכנים שמקורם לא אותר מתפרסמים בבאזזנט בכפוף לסעיף 27א לחוק זכות יוצרים. במידה ואתם בעל זכות היוצרים, צרו קשר עם באזזנט.
הסיפורים הכי מעניינים
אצלך לפני כולם
חיפוש
מערכת באזזנט עושה מאמצים בכדי לתת קרדיט למקור. אולם יתכנו מקרים שבהם לא הצלחנו לאתרו והשימוש נעשה בהתאם לסעיף 27א לחוק זכויות יוצרים. במידה וחסר לכם קרדיט באתר, פנו אלינו ונעדכן.