"ראש הממשלה היוצא"

צפו: ריבלין במתקפה נגד הפוליטיקאים

תמונה – ערוץ הכנסת
לאחר הכישלון של נתניהו וגנץ להרכיב ממשלה, העביר היום נשיא המדינה ריבלין את המנדט להרכבת ממשלה ליו"ר הכנסת יולי אדלשטיין. בנאומו תקף הנשיא את הפוליטיקאים ואף כינה את נתניהו "ראש הממשלה היוצא" - עוד אמר ריבלין ותקף: "זוהי עת של ליקוי מאורות קשה בתולדות מדינת ישראל, העם הוציא כרטיס אדום והרחיק חלק מהשחקנים שעל המגרש. שלא יהיו לאף אחד אשליות - הפוליטיקה המשבשת חייבת להיפסק" - צפו

נשיא המדינה ראובן ריבלין העביר את המנדט להרכבת הממשלה ליו"ר הכנסת יולי אדלשטיין ותקף בחריפות את הפוליטיקאים: "אמש הודיע לי חבר הכנסת והרמטכ"ל לשעבר, בנימין גנץ שלא עלה בידו להרכיב ממשלה. חבר הכנסת גנץ הוא המועמד השני שניסה להרכיב ממשלה ונכשל, כאשר קודם לכן, נכשל ראש הממשלה היוצא, מר בנימין נתניהו, במשימת הרכבת הממשלה. זו הפעם הראשונה בתולדות מדינת ישראל שהגענו למצב זה."

"התוצאה הפוליטית העגומה הזו, באה לאחר מערכת בחירות שנייה במספר, שנכפתה על אזרחי ישראל לאחר שהכנסת ה-21 הצביעה על התפזרותה. משמעות הדבר, כפי שקובע החוק, שהחל מהיום ולמשך 21 יום, ההחלטה על מי להטיל את מלאכת הרכבת הממשלה נתונה בידם של חברי הכנסת."

"וכאן ברצוני לפנות לכל אחד ואחת מחברי וחברות הכנסת. זוהי עת של ליקוי מאורות קשה בתולדות מדינת ישראל. עם פתיחת הכנסת ה-21 והכנסת ה-22, קראתי לכם להניח את חרבות הבחירות, ולנקות את הלכלוך. הפצרתי כי שיקולים פוליטיים כבר אינם יכולים להיות המצפן היחיד. וכי לא רק משילות דרושה, נדרשת גם תודעת ריבונות, ממלכתיות, אחריות, כלפי כל העם היקר הזה, על כל שבטיו וחלקיו, היושב בארצנו, ושאתם חברי הכנסת – מנהיגיו."

עוד אמר הנשיא: "ישנם כיום חברי כנסת לשעבר היושבים בביתם ומבכים מרה את החלטתם להצביע בעד פיזור הכנסת. העם הוציא כרטיס אדום והרחיק חלק מהשחקנים שעל המגרש. שלא יהיו לאף אחד אשליות – הפוליטיקה המשבשת חייבת להיפסק."

"גורלכם הפוליטי לא חשוב יותר מגורלם של הזקנה בבית החולים, של ילדי החינוך המיוחד, של ההרוגים באלימות במגזר הערבי, של תושבי הדרום, יהודים, ערבים, חרדים וחילונים הזקוקים למיגון, ושל נשים הנזקקות למקלט."

"ב21 הימים הללו, לא תהיו גוש או מפלגה, אתם תשבו איש איש לנפשו, עם מצפונו, ותצטרכו לענות על שאלה אחת בלבד: "מהי חובתי כלפי מדינת ישראל ואזרחיה?", אמר הנשיא ריבלין

חשוב לנו לשמור על זכויות יוצרים. תכנים שמקורם לא אותר מתפרסמים בבאזזנט בכפוף לסעיף 27א לחוק זכות יוצרים. במידה ואתם בעל זכות היוצרים, צרו קשר עם באזזנט.
הסיפורים הכי מעניינים
אצלך לפני כולם
חיפוש
מערכת באזזנט עושה מאמצים בכדי לתת קרדיט למקור. אולם יתכנו מקרים שבהם לא הצלחנו לאתרו והשימוש נעשה בהתאם לסעיף 27א לחוק זכויות יוצרים. במידה וחסר לכם קרדיט באתר, פנו אלינו ונעדכן.