ללא ימין

בג"ץ נגד אדלשטיין: הצבעה ביום רביעי

תמונה – ערוץ הכנסת
שעה קלה לאחר שאדלשטיין הודיע לבג"ץ כי "לא יסכים לאולטימטום!", פרסמה הנשיאה חיות פסק הדין תקיף הקובע כי עד ליום רביעי תצביע הכנסת על יו"ר כנסת חדש. במקביל, 'כחול לבן' הגיעו להסכמות עם הרשימה הערבית המשותפת על חלוקת הוועדות בכנסת. / איימן עודה צייץ בהתרסה: "למישהו יש ארגזי קרטון וטנדר? שואל בשביל חבר"

שעה קלה לאחר תגובת יו"ר הכנסת כי לא ייכנע לאולטימטום לכנס את מליאת הכנסת, פרסמה הנשיאה חיות בשעת ערב מאוחרת, פסק הדין הקובע כי על יו"ר הכנסת לכנס את מליאת הכנסת להצבעה על בחירת יו"ר כנסת חדש עד ליום רביעי הקרוב. בפסק הדין כותבת הנשיאה חיות: "סירוב הנמשך לאפשר הצבעה במליאת הכנסת על בחירתו של יו"ר קבוע לכנסת, חותר תחת יסודות התהליך הדמוקרטי. הוא פוגע במובהק במעמדה של הכנסת כרשות עצמאית וכן בתהליך המעבר השלטוני וככל שנוקפים הימים מאז השבעת הכנסת ה-23, מקבלים הדברים משנה תוקף.

עוד כותבת חיות: "על כן, אין מנוס מן המסקנה כי בנסיבות שנוצרו מדובר באחד מאותם מקרים חריגים שבהם נדרשת התערבותו של בית משפט זה על מנת למנוע פגיעה בשיטת המשטר הפרלמנטרית שלנו", פסקה חיות.

יו"ר הרשימה המשותפת איימן עודה חגג בטוויטר: "למישהו יש ארגזי קרטון וטנדר? שואל בשביל חבר"

יועץ ראש הממשלה יונתן אוריך הגיב לפסק הדין: "יולי אדלשטיין ישב בכלא הסובייטי והיה על סף מוות במלחמתו בעד ציון ולמען דמוקרטיה. הערב היו מי שאמרו עליו שהוא ״חותר תחת יסודות הדמוקרטיה״. אני מתבייש בשבילם. למען ציון לא אחשה דגל ישראל"

במקביל, הגיעו חברי המשותפת להבנות פוליטיות עם כחול לבן. ההצעה שתובא עוד הערב להצבעת הועדה המסדרת. יו״ר הועדה המסדרת- אבי ניסנקורן . יו״ר ועדת חוץ ובטחון- גבי אשכנזי. יו״ר ועדת הכספים- עודד פורר. יו״ר הועדה לטיפול במשבר הקורונה- ח"כ עופר שלח. יו״ר הועדה להיערכות לשנת הלימודים- ניצן הורביץ. כך מדווחת העיתונאית דפנה ליאל.

חברי הכנסת מהרשימה המשותפת יקבלו את ועדת העבודה והרווחה והועדה למיגור הפשיעה במגזר הערבי. ב'כאן חדשות' דווח כי בתמורה להסכמתם לתמוך בח"כ פורר לראשות ועדת הכספים קיבלו התחייבות מכחול לבן לתמוך בביטול חוק קמיניץ.

חשוב לנו לשמור על זכויות יוצרים. תכנים שמקורם לא אותר מתפרסמים בבאזזנט בכפוף לסעיף 27א לחוק זכות יוצרים. במידה ואתם בעל זכות היוצרים, צרו קשר עם באזזנט.
הסיפורים הכי מעניינים
אצלך לפני כולם
חיפוש
מערכת באזזנט עושה מאמצים בכדי לתת קרדיט למקור. אולם יתכנו מקרים שבהם לא הצלחנו לאתרו והשימוש נעשה בהתאם לסעיף 27א לחוק זכויות יוצרים. במידה וחסר לכם קרדיט באתר, פנו אלינו ונעדכן.