כנס הארץ

השרה שקד ספגה קריאות בוז באמצע פאנל בכנס

תמונה – הארץ
השרה איילת שקד השתתפה הבוקר בוועידת ישראל לדמוקרטיה לשיחה עם אלוף בן עורך עיתון 'הארץ' - "אם בני גנץ יהיה רה"מ - אמרר לו את החיים" - גנץ מתחפש, אל תביאו בובות. אפילו פייט אתם לא מצליחים לתת לנו" - "אתם יפי נפש, המשפטיזציה החלישה את הצבא. בקדנציה הבאה נעשה שינויים תשתיתיים" - במהלך נאומה התפרצו חלק מהמשתתפים לעברה אך היא לא שתקה והמשיכה לתקוף - צפו בראיון המלא והסוער.

לא חוששת: השרה איילת שקד השתתפה הבוקד בועידת ישראל לדמוקרטיה של עיתון הארץ שם דיברה עם האלוף בן כתב הארץ על המשפטיזיציה ועל חזונה הפוליטי שהיא שואפת להנהיג. במהלך הראיון הסוער הצליחה השרה להרגיז ולספוג קריאות בוז מחלק מהמשתתפים בקהל. "אם בני גנץ יהיה רהמ – אמרר לו את החיים. גנץ מתחפש, אל תביאו בובות. אפילו פייט אתם לא מצליחים לתת לנו" – עוד אמרה: "אתם יפי נפש, המשפטיזציה החלישה את הצבא. בקדנציה הבאה נעשה שינויים תשתיתיים"

השרה שקד המשיכה לתקוף: "מחנה השמאל לא מצליח להציב אלטרנטיבה אידיאולוגיות", אמרה. "בני גנץ מתחפש למשהו לא ברור שאני לא מצליחה להבין מה הוא חושב. במקום לומר: אני איש שמאל גאה. אני חושבת שמחנה השמאל צריך להציב אלטרנטיבה אידיאולוגית ואל תביאו בובות. בני גנץ היה רמטכ"ל פרווה, נכשל בשוק הפרטי החברה בראשותו פשטה את הרגל. גם אהוד ברק פה יסכים איתי שאם משהו רוצה להיות ראש ממשלה ראוי שקודם יכנס לזירה הפוליטית ויצבור ניסיון. הוא לא יכול אחרי כישלון בשוק הפרטי ובלי נסיון להיות ראש ממשלה. אם תהיה ממשלה בראשות גנץ, אשב באופוזיציה ואמרר לו את החיים. אבל אין סיכוי שזה יקרה. גוש הימין חזק מאוד גדול מ61 ואולי כשיהיה לכם יריב אידיאולוגי ראוי תוכלו לתת פייט. כרגע אפילו פייט אתם לא יכולים לתת".

באשר לבג"ץ אמרה שקד: "בג"ץ הוא מוסד חשוב אבל במשך שנים המשפטיזציה החלישה את הצבא. רואים את זה גם במבצעים וגם ביום יום. הכוונה היא להדגיש את העובדה שמשפטיזציה חלחלה לצבא והיא מרתיעה מלקבל החלטות במצבי לחימה ומשפיעה על כל שדרת הפיקוד". לדבריה, "המינויים שהובלתי לבית המשפט היו מאוד מוצלחים, שופטים טובים ורציניים והיום בית המשפט שמרן יותר ומגוון יותר. בממשלה הנוכחית לא ניתן היה לשנות שום חוק יסוד כי סיעת כולנו וכחלון התנגדו. בקדנציה הבאה נוכל לעשות שינויים תשתיתיים.

עכשיו בשידור חי מועידת ישראל לדמוקרטיה- איילת שקד בשיחה עם אלוף בן

Posted by ‎Haaretz הארץ‎ on Thursday, 28 March 2019

הדיאלוג בין הכנסת לבג"ץ באמצעות פסקת ההתגברות הוא נכון. כשברק ורבין הכניסו את פסקת ההתגברות כדי לחזק את הקואליציה ולקדם את הסכמי אוסלו לא הייתה זעקה גדולה, אפילו מרצ תמכו. האיזון בחוק יסוד החקיקה הוא איזון נכון". שקד התייחסה לארגוני השמאל הקיצוני ואמרה: "חגי אלעד בהחלט מזיק למדינת ישראל. העובדה שמנכ"ל בצלם הולך לנאום בפורומים בינלאומיים נגד ישראל זה דבר רע למדינת ישראל ופוגע במדינת ישראל ואם יש לו ביקורת שיעביר אותה בתוך הבית. הוא לא צריך לנסוע ולהשתנקר בחו"ל אבל דמוקרטיה חזקה כמו מדינת ישראל יכולה להכיל גם קבוצות כמוהם".

שקד אמרה כי " יש כאן יפי נפש, אבל אני מאמינה בדו קיום עם ערביי ישראל. יש שוויון אזרחי מלא בינינו לבין ערביי ישראל. תנו לי לספר לכם משהו אף שר משפטים לא טרח לבנות בית משפט בעיר ערבית. אחרי שנכנסתי לתפקיד בשיחה עם החכים הערביים ראיתי שאין בית משפט בעיר ערבית, אז אני השרת משפטים הראשונה שבונה בית משפט בעיר טייבה. אז בא יוסי ביילין לחכ אוסמה סעדי ושאל אותה למה אתם כל כך אוהבים את השרה שקד? וענה לו כי היא עושה ולא רק מדברת כמוכם. הח"כים הערבים בישראל צריכים לייצג את החברה הערבית בישראל ולא את הרשות הפלשתינית. בל"ד כמפלגה חותרת תחת קיומה של מדינת ישראל כמדינה יהודית ודמוקרטית ולכן היא לא צריכה להיות בכנסת".

חשוב לנו לשמור על זכויות יוצרים. תכנים שמקורם לא אותר מתפרסמים בבאזזנט בכפוף לסעיף 27א לחוק זכות יוצרים. במידה ואתם בעל זכות היוצרים, צרו קשר עם באזזנט.
הסיפורים הכי מעניינים
אצלך לפני כולם
חיפוש
מערכת באזזנט עושה מאמצים בכדי לתת קרדיט למקור. אולם יתכנו מקרים שבהם לא הצלחנו לאתרו והשימוש נעשה בהתאם לסעיף 27א לחוק זכויות יוצרים. במידה וחסר לכם קרדיט באתר, פנו אלינו ונעדכן.