מלחמה בהסתה

המשטרה בודקת את ההסתה נגד גנץ ונתניהו

תמונה – עמוס בן גרשום, לע"מ
בעקבות הפוסטים המסיתים לרצח ראש הממשלה נתניהו ויו"ר 'כחול לבן' גנץ, פרסמו המשטרה והיועץ המשפטי לממשלה מנדלבליט, אזהרה לציבור הגולשים: "בימים האחרונים אנו עדים לפרסומים מכפישים המופצים ברשתות החברתיות השונות. פרסומים המכילים תכנים וביטויים העולים לכדי חשד לביצוע עבירות פליליות החל מאיומים ועד הסתה לפגיעה פיזית ואף רצח."

בהודעה משותפת שפרסמו המשטרה והיועמ"ש נכתב: "מתייחסים בחומרה רבה לכל פרסום שכולל איומים או הסתה לאלימות והם מחויבים לפעול בשיתוף פעולה בין גופי אכיפת החוק כדי להביא לטיפול מהיר, אפקטיבי ונחוש בביטויים המעלים חשד לעבירה פלילית של איומים או הסתה לאלימות."

עוד נמסר: "יובהר כי מדיניות האכיפה ביחס לעבירות הנושקות לחופש הביטוי היא מטבעה מדיניות מצמצמת, וברור כי לא כל התבטאות קשה או מקוממת מגבשת בהכרח עבירה פלילית. עם זאת, ברור כי לא תהיה כל סובלנות כלפי כל התבטאות שכוללת איומים או הסתה לאלימות או לפגיעה פיזית. בהתאם למדיניות אכיפת החוק החלה על מקרים חמורים מעין אלו, הם ייבדקו ויטופלו לגופם ביסודיות ובמקצועיות.", נכתב בהודעת המשטרה.

כזכור, אמש הודיע קצין הכנסת על תגבור האבטחה סביב יו"ר 'כחול לבן' בני גנץ בעקבות פוסטים מסיתים שפרסמו גולשים אנונימיים נגדו. יועץ התקשורת החרדי איציק אלרוב, עורר סערה ברשת לאחר ששאל את הגולשים האם חל על נתניהו דין מוייסר (מלשין), על רקע הטענות של ליברמן שנתניהו עומד מאחורי תלונות אנונימיות נגדו ובנו לרשויות המס והמשטרה.

חשוב לנו לשמור על זכויות יוצרים. תכנים שמקורם לא אותר מתפרסמים בבאזזנט בכפוף לסעיף 27א לחוק זכות יוצרים. במידה ואתם בעל זכות היוצרים, צרו קשר עם באזזנט.
הסיפורים הכי מעניינים
אצלך לפני כולם
חיפוש
מערכת באזזנט עושה מאמצים בכדי לתת קרדיט למקור. אולם יתכנו מקרים שבהם לא הצלחנו לאתרו והשימוש נעשה בהתאם לסעיף 27א לחוק זכויות יוצרים. במידה וחסר לכם קרדיט באתר, פנו אלינו ונעדכן.