בג"ץ יתערב?

התנועה לאיכות השלטון עותרים לבג"ץ נגד נתניהו

תמונה – צילום: התנועה לאיכות השלטון
התנועה לאיכות השלטון עתרה לבג"ץ בעתירה בהולה לבג"ץ שיאסור להטיל את הרכבת הממשלה על רה"מ נתניהו הנאשם בפלילים. צפו בתמונה ראשונה מחתימת ההסכם.

התנועה לאיכות השלטות וארגונים נוספים הגישו ברגע זה עתירה בהולה לבג"ץ נגד ראש הממשלה נתניהו. לטענתם, "לא יעלה על הדעת שראש ממשלה ישב בבוקר על ספסל הנאשמים ובערב ינהל את הקבינט הביטחוני."

בעתירה הבהולה לבג"ץ נכתב: "נתניהו נאשם בעבירות החמורות של שוחד מרמה והפרת אמונים, הוא סחיט, לחיץ ומנוגד עניינים. הוא לא יכול להיות כשיר לקבל על עצמו את תפקיד הרכבת הממשלה, ובוודאי לא יכול להיות כשיר בהמשך לנהל את הממשלה. כל החלטה שיקבל תהיה בניגוד עניינים מובנה, ומבלי שהציבור יוכל לדעת אם המדובר בהחלטה לטובתו האישית או לטובת המדינה. כל חקיקה, מינוי או מעשה שלטוני יעמדו מיד בבחינת ניגוד עניינים.

יו"ר התנועה, ד"ר עו"ד אליעד שרגא: "כשהאבות המייסדים של המדינה הזאת הקימו כאן מדינה יהודית, דמוקרטית, ליבראלית וציונית, הם חלמו שמדינת ישראל תהיה חברה למופת בבחינת אור לגויים. לכן לא יעלה על הדעת שאדם, שעל גבו ישנה קופת שרצים בדמות שלושה כתבי אישום חמורים של שוחד, מרמה והפרת אמונים, יהרוס את דמות המנהיג הראוי למדינת מופת כמדינת ישראל."

חתימת ההסכם

יו"ר המו"מ יריב לוין התייחס לחתימת ההסכם: "חתמנו כעת על הסכם לכינון ממשלת אחדות של הליכוד ושל כחול-לבן. ממשלת חירום לאומית היא הדבר הנכון וההגיוני בעת הזו. אנו זקוקים לאחדות על מנת שנוכל להתמודד עם האתגרים הכלכליים והבריאותיים הפוקדים אותנו, ובכדי לצאת מן המשבר הזה חזקים יותר."

"העת הזו מזמנת לנו אפשרות וחלון הזדמנויות לביצוע מהלכים היסטוריים שכבר על הפרק. החלת הריבונות על ישובים ביהודה ושומרון היא משאת נפשו של העם היהודי ואין זמן טוב יותר למהלך חשוב זה מאשר בממשלת אחדות לאומית רחבה ואיתנה."

"לאחר שלוש מערכות בחירות בהן ניהלתי את המו״מ בליווי ראש הממשלה נתניהו, הגיע השעה לאחדות. אני מברך את ראש הממשלה ואת חה״כ בני גנץ על ההסכמות החשובות אליהם הגיעו, ומשוכנע שיחדיו נוכל להוביל את ישראל לעבר עתיד טוב יותר".

ראש הממשלה בנימין נתניהו צייץ את דגל ישראל
https://twitter.com/mohsaud08/status/1252274502001713159?s=20

חשוב לנו לשמור על זכויות יוצרים. תכנים שמקורם לא אותר מתפרסמים בבאזזנט בכפוף לסעיף 27א לחוק זכות יוצרים. במידה ואתם בעל זכות היוצרים, צרו קשר עם באזזנט.
הסיפורים הכי מעניינים
אצלך לפני כולם
חיפוש
מערכת באזזנט עושה מאמצים בכדי לתת קרדיט למקור. אולם יתכנו מקרים שבהם לא הצלחנו לאתרו והשימוש נעשה בהתאם לסעיף 27א לחוק זכויות יוצרים. במידה וחסר לכם קרדיט באתר, פנו אלינו ונעדכן.