פה אחד

ניצחון לנתניהו: בג"ץ דחה את עתירות השמאל

תמונה – לע"מ
בית המשפט העליון דחה את העתירות שהגישו ארגוני השמאל נגד ההסכמים הקואליציונים עליהם חתמו ראש הממשלה נתניהו ויו"ר כחול לבן בני גנץ. השבעת הממשלה ברביעי הבא. צפו בתגובות

בית המשפט העליון קבע פה אחד כי אין עילה משפטית להתערב בהטלת הרכבת הממשלה על חבר הכנסת בנימין נתניהו. בפסיקתם מתחו השופטים ביקורת, "נציין כי אף שההסכם מעורר קשיים משפטיים לא מבוטלים, החלטנו כי לעת הזו אין מקום להתערב באיזה מסעיפיו. זאת, בין היתר, בהינתן התיקונים וההבהרות שמסרו ראש הממשלה וסיעות כחול לבן והליכוד"

שרת התרבות רגב הגיבה: "טוב עשו שופטי ירושלים שלא התערבו. יש ריבון בישראל – העם, והוא אמר את דברו."

יאיר נתניהו הגיב לפסיקת בג"ץ: "יש למישהו ספק שבגצ היה ״פוסק״ הפוך, בדיוק באותה סיטואציה בה אנו נמצאים כעת, אם נתניהו היה 10 מנדטים בסקרים ולא 40+? דרך אגב כמה כסף עלה למשלם המסים כל היומיים דיונים האלה ששיתקו את כל מערך המשפט של ישראל? האם העותרים (חסרי זכות העמידה), יחוייבו בהוצאות המשפט?"

יו"ר מרצ לשעבר זהבה גלאון תקפה: "את העוול המוסרי של לתת לאדם שמואשם בקלון לאחוז בהגה המדינה ולכהן כראש ממשלה שום בית משפט לא יוכל להכשיר, גם אם את ההחלטה קיבלו פה אחד 11 שופטים."

בתנועה לאיכות השלטון הודיעו בתגובה על הפגנת במוצאי שבת: "ישראל מתביישת"

ח"כ יאיר לפיד הגיב על הצבעת הכנסת על חוקי הרוטציה: "72 חברי כנסת הצביעו עכשיו בעד לאפשר לראש ממשלה עם כתבי אישום פליליים חמורים להמשיך בתפקידו. כולל אלה שנשבעו למצביעיהם לעשות הכל כדי למנוע בדיוק את זה. במדינת ישראל אי אפשר להיות מורה בתיכון, מדביר חרקים, רופא, מפעיל בית אבות או ראש עיר עם כתב אישום, אבל ראש ממשלה אפשר."

ראש הממשלה נתניהו ויו״ר כחול לבן רא"ל ח״כ בני גנץ סיכמו על הקמת הממשלה והשבעתה ביום רביעי בשבוע הבא, 13.5.20. זאת לאחר השלמת תהליך החקיקה הלילה.

חשוב לנו לשמור על זכויות יוצרים. תכנים שמקורם לא אותר מתפרסמים בבאזזנט בכפוף לסעיף 27א לחוק זכות יוצרים. במידה ואתם בעל זכות היוצרים, צרו קשר עם באזזנט.
הסיפורים הכי מעניינים
אצלך לפני כולם
חיפוש
מערכת באזזנט עושה מאמצים בכדי לתת קרדיט למקור. אולם יתכנו מקרים שבהם לא הצלחנו לאתרו והשימוש נעשה בהתאם לסעיף 27א לחוק זכויות יוצרים. במידה וחסר לכם קרדיט באתר, פנו אלינו ונעדכן.

בלי פילטרים ובזמן אמת, הצטרפו לערוץ ה-Whatsapp גם מהמחשב!