מי ראשון?

צפו: הסתיימה פגישת נתניהו וגנץ בבית הנשיא

תמונה – חיים צח לע"מ
ראש הממשלה נתניהו ויו"ר כחול לבן בני גנץ נפגשו בארבע עיניים למשך כשעתיים בניסיון למנוע בחירות חוזרות ולהקים ממשלת אחדות - בכיר בכחול לבן תוקף את הודעת נתניהו שלא מפרק את גוש הימין

יו"ר כחול לבן, בני גנץ, כתב לאחר פיגשו עם נתניהו לחברי הסיעה: "חבריי הח"כים. כפי שאתם יודעים, פגשתי הערב את ראש הממשלה לבקשת הנשיא במעונו. בפגישה דובר רבות על אחדות (מזכיר שזו תפיסותינו מיום הקמתנו). בפגישה הבהרתי שהדרך לאחדות עוברת דרך מהות ודרך הדברים שהבטחנו לציבור שבחר בנו. הציבור בחר בשינוי ואין לנו כוונה לוותר על הובלתנו, עקרונותנו או על השותפים הטבעיים שלנו לדרך הזו. מחר יפגשו לשיח ראשוני ראשי הצוותים של הליכוד וכחול לבן בלבד". כתב גנץ לחברי הכנסת ממפלגתו.

גורם במפלגת כחול לבן תקף בראיון לכאן חדשות: "הם מדברים בשתי שפות שונות. ביבי מרמה, מושך לבחירות שלישיות בכל הכוח. הרי הוא יודע שלא נשב עם ליצמן וסמוטריץ׳, ובטח לא איתו כראש ממשלה. הדיון הוא לא מי יהיה ראש ממשלה ראשון. הדיון הוא על אידיאולוגיה"

בסיום הפגישה נמסרה הודעה משותפת של ראש הממשלה ויו״ר הליכוד בנימין נתניהו ויו״ר מפלגת כחול לבן בני גנץ לאחר פגישתם בבית הנשיא. ״בעקבות פנייתו של הנשיא, ראש הממשלה בנימין נתיניהו ויו״ר מפלגת כחול לבן בני גנץ, שוחחו בניהם על הדרכים לקדם את אחדות ישראל וסיכמו כי ראשי הצוותים של שתי המפלגות יפגשו מחר. הנשיא הזמין את השניים לפגישה נוספת ביום רביעי בערב במעונו. ראש הממשלה בנימין נתיניהו ויו״ר מפלגת כחול לבן בני גנץ הודו לנשיא על התפקיד החשוב אותו הוא ממלא בעת הזו.״

מבית הנשיא נמסר: ״צעדנו הערב צעד משמעותי, וכעת האתגר הראשון הוא בניית ערוץ שיח ישיר מתוך אמון בין הצדדים. בפגישתם הבהיר הנשיא לשניים כי בתום סבב ההתייעצויות לא קיים מועמד מובהק שזכה לרוב של 61 חברי כנסת להרכבת הממשלה ועל כן מרחב שיקול הדעת השמור לו גדול מתמיד.

הנשיא הדגיש כי בעיניו המצב הנוכחי בו מכהנת ממשלת מעבר, פוגע פגיעה חמורה באזרחי ישראל, וביכולת שלנו להתמודד עם האתגרים שלפתחינו. עוד אמר הנשיא לשניים כי ״העם מצפה מכם למצוא את הפתרון ולמנוע בחירות נוספות, גם במחיר אישי ולפעמים גם אידיאולוגי. זוהי לא העת לחרמות.״

הנשיא הוסיף עוד: ״ממשלה משותפת ושיוויונית אפשרית, היא יכולה וצריכה לבטא קולות שונים ומגוונים בחברה.״ בהתאם למוסכם בין משתתפי הפגישה לא יפורטו בשלב זה תוכן השיחה והחלופות האפשריות שעלו בה.

חשוב לנו לשמור על זכויות יוצרים. תכנים שמקורם לא אותר מתפרסמים בבאזזנט בכפוף לסעיף 27א לחוק זכות יוצרים. במידה ואתם בעל זכות היוצרים, צרו קשר עם באזזנט.
הסיפורים הכי מעניינים
אצלך לפני כולם
חיפוש
מערכת באזזנט עושה מאמצים בכדי לתת קרדיט למקור. אולם יתכנו מקרים שבהם לא הצלחנו לאתרו והשימוש נעשה בהתאם לסעיף 27א לחוק זכויות יוצרים. במידה וחסר לכם קרדיט באתר, פנו אלינו ונעדכן.