סערת סילוואן

צופית גרנט מתנצלת: "מצטערת מעומק לבי"

תמונה – פייסבוק צופית גרנט

בעקבות הסערה ברשתות החברתיות, ערוץ 13 הסירו מהאתר את התחקיר השנוי במחלוקת על שכונת סילוואן במזרח ירושלים של מגישת תוכנית הטלוויזיה צופית גרנט שגם פרסמה הודעת התנצלות בפני לוחמי מג"ב שנפגעו מפרסום התחקיר.

"בתוך מבול המתקפות הבאמת יוצאות דופן באלימותן, היו תגובות שכאבו לי מאוד, תגובות של חיילים ומשפחות חיילים שמחו על פגיעה בכבודם של חיילי מג"ב שבסילואן. למרות שלא הייתה לי שום כוונה לפגוע בהם משום שאני מאמינה באמת ובתמים, שהאחרונים שצריכים לספוג ביקורת על המצב הבלתי אפשרי הזה, הם החיילים שנקלעו לתפקיד קשה מורכב וכל כך כפוי טובה ופועלים בסיטואציה הבלתי אפשרית הזאת בצורה אחראית ואנושית מהמעלה הראשונה"

גרנט מוסיפה, "למרות שאני משוכנעת בטוהר כוונותי ולא היה לי שום מושג שזה מה שעולה מהכתבה, כי הדבר האחרון שרציתי הוא לבקר אותם, אני לא יכולה להתעלם מהכאב והפגיעה של החיילים שרובם פנו בצורה עדינה ולא מתלהמת ומחו על מה שבעיניהם היה פגיעה לא מוצדקת בתדמיתם ועל כך אני מצטערת מעומק לבי ומבקשת את סליחתם".

פעיל הימין הצל שהוביל את המחאה ברשת כתב, "התוכנית על סילוואן ירדה מהאויר. לאחר שלא לקחה אחריות והאשימה אותי בקללות ואיומים שקיבלה (אני מגנה את האיומים וממש לא קיללתי אותה רק אמרתי את האמת), צופית גרנט מתנצלת. אם לקבל או לא, זה עליכם!"

לוחם מג"ב לשעבר כתב לצופית ברשת, "צופית גרנט היקרה. בתור לוחם מג״ב לשעבר שמכיר קצת את סילוואן, אני יכול להגיד לך שאין מגבניק אחד, אחד! שמאמין למה שמוצג בכתבה, כי אנחנו יודעים באמת מה קורה שם, הכתבה היא כתבה מניפולטיבית ערוכה טוב מאוד עם קלאוז אפים עלייך בוכה, על אבא שהיה בפת״ח ומתגאה והוא בוכה ואת אחריו, זו לא כתבה זה קולנוע. הצגת הילדים בכתבה היא שימוש ציני ובזוי בילדים כמגן אנושי, זה בדיוק מה שהערבים בסילוואן עושים, לאורך כל הכתבה רואים ילדים מה שמעורר חמלה בתת מודע של אנשים, הבאתם תמונה שמג״ב יורים גז על בתים ואת בהלם ושואלת ״למה הם עושים את זה?״ הצגתם שם ״במקרה״ התפרעות ומעצר של נער ע״י כוח מג״ב את נכנסת להמולה וניסית להפריד – למה את מתערבת? מי שמך?"

עוד כתב אסף, "התשובה היא – כי זה מצטלם לכם טוב לכתבה וכי הערבים החיים בסילוואן רצו שזה יהיה מצולם כדי לשרת את האינטרסים שלהם. לכי פעם אחת לבסיס של מג״ב תשמעי תדריך של יחידה שפועלת באזור סילוואן ותביני, את כואבת את כאבם ונותנת להם לגיטימציה לזרוק אבנים ובקבוקי תבערה, ליירט זיקוקים, לשרוף ולעשות וונדליזם. אין שנאה כלפייך אני לא משתמש במילה הזאת, אך החיבה שהייתה לי אישית כלפייך ירדה לחלוטין."

חשוב לנו לשמור על זכויות יוצרים. תכנים שמקורם לא אותר מתפרסמים בבאזזנט בכפוף לסעיף 27א לחוק זכות יוצרים. במידה ואתם בעל זכות היוצרים, צרו קשר עם באזזנט.
הסיפורים הכי מעניינים
אצלך לפני כולם
חיפוש
מערכת באזזנט עושה מאמצים בכדי לתת קרדיט למקור. אולם יתכנו מקרים שבהם לא הצלחנו לאתרו והשימוש נעשה בהתאם לסעיף 27א לחוק זכויות יוצרים. במידה וחסר לכם קרדיט באתר, פנו אלינו ונעדכן.