אמיצה

הזמרת דיקלה הגיבה למפגינים: "זה דיקטטורה"

תמונה – אינסטגרם דיקלה דורי
הזמרת הפופולרית דיקלה לא נשארה חייבת למפגינים שהתעמתו איתה בכניסה לתפילת יום הכיפורים בתל אביב - ואיך הגיב גנץ?

הלם בתל אביב: בכניסה לתפילת יום כיפור בתל אביב, תקפו המפגינים מהשמאל הקיצוני את הזמרת דיקלה שהגיעה להשתתף בתפילת יום הכיפורים בהפרדה, והיא לא נשארה חייבת.

מוצאי יום כיפור בישיבת ההסדר בשדרות

בתגובה למפגינים הזועמים צעקה דיקלה באומץ, "זה הרבה יותר גרוע מזה. כשאת אומרת לי לא להתפלל בהפרדה זה לא דמוקרטיה זה דיקטטורה".

היועצת הפוליטית נוי ברק הגיבה, "כבוד לזמרת דקלה שלא מתביישת לדרוש את הזכויות שלה. לא רק זמרת גדולה, גם אישה מעוררת השראה!

אשת התקשורת מירי מיכאלי כתבה בצאת הצום, "ההורים שלי עלו לארץ, הישר לתל אביב, מתוך התרגשות שסוף סוף יוכלו לממש את יהדותם באופן מלא, בלי פחד. ת״א 2023, יהודים לא יכולים לממש את יהדותם כפי אמונתם. יום כיפור עצוב".

ח"כ בני גנץ תקף בחריפות את הגינוי שפרסם ראש הממשלה נתניהו, "במשך 75 שנה הצליח רוב גדול של הישראלים להגיע להסכמות על המרחב הציבורי ביום הכיפורים, כך שיותאם לפי הקהילה. 75 שנה הצליחו ציבורים לכבד האחד את השני למרות השוני, ולא הכניסו פוליטיקה ליום הכיפורים.

גנץ הוסיף ותקף, "כעת, מי שהחליט להפריד בינינו – הצליח לחלל גם את היום הקדוש הזה בכפייה ובשנאת חינם. ומי אם לא ראש הממשלה, מחולל השנאה הגדול ביותר, הוא זה שבוחר כעת ללבות את האש, ביחד עם פוליטיקאים שהחליטו להפוך את המרחב הציבור שלנו – לאזור אסון."

"אני קורא לכל המנהיגים לגלות אחריות, ולהפסיק את השיח ואת המעשים מחרחרי המדון. לציבור אני מבקש להגיד, יש היגיון לאפשר למרחב הציבורי להתנהל לפי מאפייני האוכלוסייה, ובמקרה הזה התקבלה פסיקה נכונה לטעמי, שהסמיכה את עיריית תל אביב לקבוע את הנהלים. אך חשוב מכך, עלינו לזכור – במקום שבו יש מי שמדרדרים אותנו למלחמת אחים, המשימה של כולנו היא למנוע אותה.

איש התקשורת יקי אדמקר תקף את גנץ, "בכיכר דיזנגוף בתל אביב יהודים גרשו יהודים באמצע תפילה, הפריעו, שרקו, צעקו ״בושה״. שנאה לשם שנאה. אבל גנץ? המנהיג ״המתון״ ו״המאחד״ מצא את האשם – נתניהו. שום מילת גינוי על מראות עצובים ומצערים. הראשון שהדהד את הביטוי ״מלחמת אחים״ ואיים בה שוב ושוב, קורא עכשיו למנוע אותה".

2 תגובות
התגובות המדורגות
החדשות ישנות
Inline Feedbacks
View all comments
חשוב לנו לשמור על זכויות יוצרים. תכנים שמקורם לא אותר מתפרסמים בבאזזנט בכפוף לסעיף 27א לחוק זכות יוצרים. במידה ואתם בעל זכות היוצרים, צרו קשר עם באזזנט.
הסיפורים הכי מעניינים
אצלך לפני כולם
חיפוש
מערכת באזזנט עושה מאמצים בכדי לתת קרדיט למקור. אולם יתכנו מקרים שבהם לא הצלחנו לאתרו והשימוש נעשה בהתאם לסעיף 27א לחוק זכויות יוצרים. במידה וחסר לכם קרדיט באתר, פנו אלינו ונעדכן.