אצבע מאשימה

דיין בבני ברק לקנאים: אתם עוברים על "לא תרצח"

תמונה – צילום מסך מהלוויה
אחד הדיינים החשובים בבני ברק שבגופו התגלה נגיף הקורונה, פונה במכתב חריף לקנאים שאינן נשמעים להוראות משרד הבריאות: "בבית דין של מעלה יראו לו מי נפטר מחמתו"

אחד הדיינים בבית דין צדק בני ברק אשר מאושפז בבית החולים לאחר שהתגלה בגופו נגיף הקורונה, פנה היום (רביעי) במכתב חריף לאותם אלו אשר מסכנים את ההמונים ומחפשים מנייני תפילה ומקווה בניגוד להוראות משרד הבריאות.

"מי שעובר על חובת הזהירות ונגרם שמישהו נפטר ח"ו מחמתו בעקיפין, בבית דין של מעלה יפנו אליו ח"ו כאל רוצח", כתב הדיין.

מכתבו של הדיין מגיע לאחר העלייה במספר החולים בבני ברק, ומאבקם של הרשויות והרבנים במניעת התפרצות המגפה בעיר.

עלייה דרמטית בחולי הקורונה בבני ברק

במכתבו של הדיין, שפורסם באתר כיכר השבת, הוא מפנה אצבע מאשימה לאנשי ה'פלג' בעיר ולקבוצות מחסידות סאטמר, שעדיין אינם נשמעים להוראות המחמירות של משרד הבריאות ומקיימים מנייני תפילה מאולתרים בסמוך למקום מגוריו של הדיין בבני ברק.

הדיין מבית דין-צדק בני ברק, בראשות הרב קרליץ, שואל במכתבו אם יש להסתמך על ההגבלות של הממשלה ומשרד הבריאות "מאחר ואין אנו מסתמכים כלל על דעת הרשויות בשום נושא, ובוודאי שאיננו רואים בדעתם שום משקל לשום דבר ועניין וכל שכן לנושא תורני".

בתשובתו החריפה כותב הדיין כי לא ניתן לסמוך עליהם, וכי "מוכרחים להחמיר הרבה הרבה מעבר לדבריהם".

לדבריו יש בכך בזהירות בלאו "לא תרצח", והוא מוסיף כבי "כאן בארץ, מי שעבר על חובת הזהירות ונגרם שמישהו נפטר חס ושלום מחמתו בעקיפין – זה לא יחזור אליו, ואף אחד לא יידע ולא יאמר לו זאת, אבל בבית דין של מעלה, לאחר מאה ועשרים, כשישאלו אותו כל מיני שאלות המבוארות בגמרא, יפנו אליו ח"ו כאל רוצח! ויראו לו בדיוק מי נפטר מחמתו ומי ניזוק מחמתו".

בסיום מכתבו מדגיש הדיין כי לא מספיק ליישם את ההוראות של משרד הבריאות "אלא צריך להוסיף עליהם זהירויות כהנה ואחרות, כראוי לשומרי תורה ומצוות".

חשוב לנו לשמור על זכויות יוצרים. תכנים שמקורם לא אותר מתפרסמים בבאזזנט בכפוף לסעיף 27א לחוק זכות יוצרים. במידה ואתם בעל זכות היוצרים, צרו קשר עם באזזנט.
הסיפורים הכי מעניינים
אצלך לפני כולם
חיפוש
מערכת באזזנט עושה מאמצים בכדי לתת קרדיט למקור. אולם יתכנו מקרים שבהם לא הצלחנו לאתרו והשימוש נעשה בהתאם לסעיף 27א לחוק זכויות יוצרים. במידה וחסר לכם קרדיט באתר, פנו אלינו ונעדכן.