חוזר לכנסת

דרמה בקואליציה: השר אלי אבידר מתפטר ותוקף

תמונה – ערוץ הכנסת

זעזוע פוליטי בקואליציה: השר אלי אבידר ממפלגת 'ישראל ביתנו' של שר האוצר אביגדור ליברמן הודיע על התפטרותו מהממשלה וחוזר לכהן כחבר כנסת.

בנאום ההתפטרות תקף אבידר, "לפני מס' דקות הגשתי את מכתב ההתפטרות מהממשלה. ההתפטרות הזו מגיעה לפחות 3 חודשים מאוחר מדי. מאז שהמינוי לשר המודיעין הפך ללא רלוונטי, התבקשתי להישאר, הציעו לי לבנות משרד, תפקידים יוקרתיים וסירבתי מיד. לא באתי לפוליטיקה לתפקידים יוקרתיים. ההתפטרות שלי לא מפתיעה אף אחד. מדיניות הממשלה בחודשים האחרונים הפכה את ההישארות שלי בממשלה לבלתי נסבלת. המתנתי כדי לא לזעזע.

עוד תקף אבידר, "בנט גרר את הצוללות במשך חודשים וצפצף על האולטימטום של לפיד. עשה אקזיט והפך לראש ממשלה. שקד הייתה השרה היחידה שהתנגדה, זה מסביר מי מכתיב לבנט את המדיניות. ניסיתי להשפיע בפנים על המדיניות והשיחה, נפגשתי עם בנט פעמיים, הזכרתי לו שזו ממשלה היסטורית, ממשלת שינוי – ולא המשך לממשלת נתניהו. הפצרתי בו להפסיק את השיסוי ולהביא תקווה. אמרתי לו שאם נתניהו היה משתמש ב-10% מהמילים שהוא מרשה להשתמש – היינו מעלים 150 מפגינים לבלפור ולא יורדים עד שנתניהו יתפטר".

"האיש הזה גדל על ברכי נתניהו ומנסה לחקות אותו בכל מהלך, תקף אבידר והוסיף, "המחנה השמרני עובד כל השנה, לאורך כל הזמן שבין מערכות הבחירות. זה נכון גם לגבי החלק השמרני בקואליציה שכל הזמן מקדם סדר יום לאל מנוחה, וחלק ממנו חותר להפלת הממשלה. המחנה הדמוקרטי לעומתו, יום אחרי הבחירות הולך לישון. מתחזק אנרגיה של נמנום. צילומי סלפי 'באנו לעבוד', סרטוני טיקטוק מגניבים. ככה לא מנצחים"

"אני חוזר לכנסת להשפיע משם, הולך לעשות הכול. יחד עם זאת, שרידות הממשלה היא לא ערך שעומד בפני עצמו. מבין את החשש מהאלטרנטיבה, אבל אנחנו לא יכולים להתנהל גרוע יותר ממשלת החושך. אפעל למען משקי הבית הקורסים, העצמאים, לחיזוק הדמוקרטיה. אוודא שנהיה מוסריים ואנושיים יותר ממשלת החושך שהקמנו.

לסיום אמר אבידר, "מבין את האכזבה מהפער בין אנרגיית השינוי לאנרגיית הנמנום במפלגות שזכו להצבעה. עלינו לקבל ערכים ליבלריים ומוסריים באותו אופן שנהגנו במחאה. לקדם סדר יום דמוקרטי באנרגיה שמרנית. אני רוצה להזכיר שייאוש זו לא תוכנית עבודה, תרימו ראש. יצאנו באמצע שנת 2020 למסע לתיקון החברה הישראלית. הצלחנו בשלבים הראשונים נגד כל התחזיות. השינוי האמיתי בדרך"

העיתונאי עמית סגל כתב, "מדובר באירוע משמעותי מאוד, אבידר הבין שבקואליציית 61, עדיפה חברות בכנסת על שרות נורבגית ללא תיק. מעכשיו הוא הגורם הכי חשוב בקואליציה, תאב נקם לליברמן ועם התנגדות עקרונית לחלק נרחב ממהלכי הממשלה".

דרמה פוליטית: גנץ פיצץ פגישה עם בנט

חשוב לנו לשמור על זכויות יוצרים. תכנים שמקורם לא אותר מתפרסמים בבאזזנט בכפוף לסעיף 27א לחוק זכות יוצרים. במידה ואתם בעל זכות היוצרים, צרו קשר עם באזזנט.
הסיפורים הכי מעניינים
אצלך לפני כולם
חיפוש
מערכת באזזנט עושה מאמצים בכדי לתת קרדיט למקור. אולם יתכנו מקרים שבהם לא הצלחנו לאתרו והשימוש נעשה בהתאם לסעיף 27א לחוק זכויות יוצרים. במידה וחסר לכם קרדיט באתר, פנו אלינו ונעדכן.