זה קורה

רעידת אדמה משפטית: המהפכה של השר יריב לוין נחשפת

תמונה – לשכת יריב לוין

העיתונאי עמית סגל חושף את המהמפכה המשפטית של שר המשפטים הנכנס יריב לוין שיציג הערב במסיבת עיתונאים את "רפורמת המשילות".

על פי הדיווח, שר המשפטים יריב לוין יודיע הערב במסיבת עיתונאים על קידום בהליך בזק של שורת מהלכים שכל אחד מהם הוא רעידת אדמה בפני עצמו.

שום באף: משרד הבריאות מזהיר מהטרנד בטיקטוק

פסקת התגברות ב-61, תבוטל עילת הסבירות, פוליטיקאים יחליפו את עורכי הדין בוועדה לבחירת שופטים. בין השינויים: הרוב של השופטים ועורכי הדין בוועדה לבחירת שופטים יבוטל, ובמקום שני עורכי הדין יבואו נציג נוסף מהממשלה ונציג נוסף מהכנסת. עדיין, לשופטים תהיה זכות וטו אולם לפוליטיקאים יווצר לראשונה רוב.

שנית, פסקת התגברות ב-61 חברי כנסת. על בית המשפט ייאסר בחוק לפסול חוקי יסוד.

שלישית, תבוטל עילת הסבירות. העיתוי כאן דרמטי במיוחד, עוד לפני שבגצ דן מחר בפסילת מינוי דרעי בשל עילת הסבירות. הממשלה כבר מבהירה שבכל מקרה לא תאפשר את פסילת דרעי על רקע סבירות או פסילת התיקון לחוק היסוד שחוקק עבורו.

עמית סגל הוסיף, "אלה רק חלק מהשינויים, אך הם עתידים לטלטל את מערכת המשפט מהיסוד. כל אחד מהשינויים האלה – מהפכה שלא הייתה כמותה עשרות שנים."

2 תגובות
התגובות המדורגות
החדשות ישנות
Inline Feedbacks
View all comments
חשוב לנו לשמור על זכויות יוצרים. תכנים שמקורם לא אותר מתפרסמים בבאזזנט בכפוף לסעיף 27א לחוק זכות יוצרים. במידה ואתם בעל זכות היוצרים, צרו קשר עם באזזנט.
הסיפורים הכי מעניינים
אצלך לפני כולם
חיפוש
מערכת באזזנט עושה מאמצים בכדי לתת קרדיט למקור. אולם יתכנו מקרים שבהם לא הצלחנו לאתרו והשימוש נעשה בהתאם לסעיף 27א לחוק זכויות יוצרים. במידה וחסר לכם קרדיט באתר, פנו אלינו ונעדכן.