הנאום המלא

סערה: המהפכה המשפטית של השר יריב לוין

תמונה – לשכת נתניהו

במסיבת עיתונאים מיוחדת, הציג סגן ראש הממשלה ושר המשפטים, יריב לוין, את עיקרי השלב הראשון ב"רפורמת המשילות" שלו.

בנאומו הציג לוין את ארבעת הנושאים עליהם יתמקד ברפורמה הראשונה. שינוי שיטת בחירת השופטים – "לא עוד מצב שבו השופטים בוחרים את עצמם בחדרי חדרים ללא פרוטוקול, אלא ייצוג שווה לשלוש רשויות השלטון בוועדה לבחירת שופט".

הסדרת פסילת חוקים ופסקת ההתגברות – לא עוד דיון בבית המשפט בחוקי יסוד, לא עוד פסילת חוקים של הכנסת ללא הסמכה. במקום זאת, בית המשפט יפעל מכוח חוקי היסוד ולא יימצא מעליהם. תתאפשר פסילת חוקים בבית המשפט העליון, בהרכב מלא וברוב מיוחד.

ביטול עילת הסבירות – לא עוד פסילת החלטות חוקיות לגמרי של ממשלה נבחרת בתירוץ של חוסר סבירות בעיני השופט, במקום זאת החזרת יכולת ההחלטה לממשלה הנבחרת.

היועצים המשפטיים – לא עוד כפיפות של הממשלה לדרג לא נבחר. היועצים המשפטיים, כשמם כן הם – יועצים ולא מחליטים.

ראש האופוזיציה ויו"ר יש עתיד יאיר לפיד הגיב בזעם, "כמו כנופיה של עבריינים, יום לפני הדיון בבג"ץ על חוק דרעי, הממשלה שמה על השולחן אקדח טעון. מה שיריב לוין הציג היום זה לא רפורמה משפטית, זה מכתב איום. הם מאיימים להרוס את כל המבנה החוקתי של מדינת ישראל".

אמנון אברומוביץ' מזהיר: "ישראל כמו אירן"

עוד אמר לפיד, "אני מודיע כאן ועכשיו: ביום שנחזור לשלטון, כל השינויים האלה יבוטלו. תבוטל רפורמת ההפקרות, תבוטל פסקת הסחטנות, שופטים לא ייבחרו בידי פוליטיקאים מושחתים שרוצים שיסגרו להם תיקים. אנחנו נלחם נגד הטירוף הזה בכל כוחנו, אבל גם אם הוא יעבור, זה לא סוף פסוק. נמשיך להלחם, נחזור, נבטל הכל."

יאיר נתניהו תמך במהפכה שהציג לוין, "למערכת המשפט ולפרקליטות יש כוח להרוס את החיים של כל אזרח במדינה. כוח שלא קיים לממשלה או לכנסת. הם יכולים לרוקן לכל אזרח את חשבון הבנק , הם יכולים לעצור ולהשפיל כל אזרח, הם יכולים להפריד בין כל אזרח לילדיו והם יכולים לשלול את החופש של כל אזרח. בפועל, הם יכולים גם לענות ולסחוט כל אזרח (כפי שנחשף בבית המשפט בתיקי האלפים).

"‏כיום, אין שום הגנה לאזרח הקטן מפני הכוח העצום הזה ומפני העוולות שהוא מבצע כלפיו. אין שום איזון ובלם על המערכת הזאת שיכולה להשמיד חיים של אזרחים. לכנסת ולממשלה יש אינסוף בלמים ואיזונים – במיוחד לאור כך שכל כמה שנים יש בחירות, והכנסת והממשלה עומדים למשפט העם. העם יכול להחליף את הכנסת והממשלה ולשלוח אותם הביתה אם הוא אינו מרוצה מתפקודם."

2 תגובות
התגובות המדורגות
החדשות ישנות
Inline Feedbacks
View all comments
חשוב לנו לשמור על זכויות יוצרים. תכנים שמקורם לא אותר מתפרסמים בבאזזנט בכפוף לסעיף 27א לחוק זכות יוצרים. במידה ואתם בעל זכות היוצרים, צרו קשר עם באזזנט.
הסיפורים הכי מעניינים
אצלך לפני כולם
חיפוש
מערכת באזזנט עושה מאמצים בכדי לתת קרדיט למקור. אולם יתכנו מקרים שבהם לא הצלחנו לאתרו והשימוש נעשה בהתאם לסעיף 27א לחוק זכויות יוצרים. במידה וחסר לכם קרדיט באתר, פנו אלינו ונעדכן.