הלם בימין

בג"ץ קבע: מותר להכניס חמץ לבתי חולים

תמונה – ארכיון: מרק ניימן לע"מ
על רקע הסכסוך התקשורתי בין היועמ"ש מנדלבליט לדן אלדד, בג"ץ הוציא צו המונע מממלא מקום פרקליט המדינה דן אלדד, להמשיך בתפקידו או למנות מישהו אחר לתפקיד. עוד פסק בג"ץ כי אסור לבתי החולים למנוע מאורחים להכניס חמץ. תגובות זועמות

שופט בג"ץ מני מזוז הוציא צו ארעי המונע את הארכת כהונת ממלא מקום פרקליט המדינה דן אלדד ולמניעת מינוי ממלא מקום אחר לתפקיד עד החלטה אחרת.

כמו כן פסק בג"ץ, כי אין לבתי החולים בישראל סמכות לאסור על הנכנסים להכניס מזון לתוך מתחם בית החולים במהלך חג הפסח.

ח"כ יאיר לפיד בירך על הפסיקה והגיב: "כמה עצוב שבית המשפט העליון נאלץ להתערב כדי להבהיר שלמדינה אסור להגיד לאזרחיה מה מותר ומה אסור להם לאכול."

ח"כ גדעון סער הגיב: "כך נראה אקטיביזם שיפוטי על סטרואידים. בפחות משבוע: ביטול חוק הפקדון למסתננים. ביטול איכוני שב״כ – קורונה. צו בינים למניעת הארכת כהונתו של מ״מ פרקליט המדינה. ביטול איסור הכנסת חמץ לבתי חולים בפסח. בשתי מלים: שכרון-כוח."

שר התחבורה סמוטריץ' תקף בתגובה: "בג"ץ ממשיך לחרב את עקרונות המדינה היהודית ולהשליט עליה עקרונות פרוגרסיביים מטורללים בצורה לא דמוקרטית ובחוסר סמכות. ובכלל, נראה שבג"ץ מנהל כאן את המדינה ומקבל החלטות בעוד ועוד נושאים בצורה שמייתרת את המערכת הדמוקרטית ואת העם. השאלה מתי העם יתעורר ויפסיק לחשוב שזה גשם."

פרקליט המדינה במסר נוקב מקברו של אפרים ברכה ז"ל

ח"כ מוסי רז ממרצ הגיב: "ניצחון. בעתירת הפורום החילוני (יש לי הכבוד להיות אחד העותרים) באמצעות חברי עורך הדין המצוין יאיר נהוראי החליט בגצ שאין לבתי חולים סמכות לאסור הכנסת חמץ. יש שופטים בירושלים"

ח"כ משה גפני הגיב בחריפות: "השופטים חצופים גדולים. מה שאנחנו המחוקקים עושים באינספור דיונים וארבע קריאות במליאה, הם מבטלים במחי החלטה שאין בה שום הגיון."

שר התקשורת דודי אמסלם הגיב: "החתולים ממשיכים לשמור על השמנת של מנדלבליט – ואחרי זה מתפלאים שאנחנו רוצים לחוקק את פסקת ההתגברות שאין מוצדקת ממנה…"

העיתונאי ישראל כהן תקף: "רוב העם שהוא מסורתי וימני לא מאמין בשופטי בג״צ המושחתים שקובעים פסקי דין לפני אינטרסים. ההחלטה על אי ההארכה של כהונתו של דן אלדד, והפסיקה בעד הכנסת חמץ לביה״ח מוכיחים זאת. מיעוט קטן של אליטה דועכת שמנסה לשלוט במדינה"

חשוב לנו לשמור על זכויות יוצרים. תכנים שמקורם לא אותר מתפרסמים בבאזזנט בכפוף לסעיף 27א לחוק זכות יוצרים. במידה ואתם בעל זכות היוצרים, צרו קשר עם באזזנט.
הסיפורים הכי מעניינים
אצלך לפני כולם
חיפוש
מערכת באזזנט עושה מאמצים בכדי לתת קרדיט למקור. אולם יתכנו מקרים שבהם לא הצלחנו לאתרו והשימוש נעשה בהתאם לסעיף 27א לחוק זכויות יוצרים. במידה וחסר לכם קרדיט באתר, פנו אלינו ונעדכן.