תגובה כואבת

האב השכול מגיב לפסיקת בג"ץ: "אני עומד כאן ברחוב ובוכה"

תמונה – צילום: ברוך בן יגאל
האב השכול ברוך בן יגאל מגיב לפסיקת בג"ץ שלא להרוס את בית המחבל שזרק בלוק על בנו ורצח אותו במהלך פעילות בג'נין: "אנחנו צריכים להתבייש, אנחנו כלומניקים, קיבלנו מכה משפילה, משפילה! אני עומד כאן ברחוב ובוכה". רה"מ נתניהו: "זאת החלטה אומללה של בג״צ". צפו בתגובה הכואבת מבית הקברות

בראיון לעיתונאי יוסי דוידוב מרדיו 'גלי ישראל' הגיב לראשונה ברוך בן יגאל, אביו של לוחם גבעתי עמית בן יגאל שנרצח במהלך פעילות צבאית בג'נין, לפסיקת בג"ץ שלא להרוס את בית המחבל: "אני בשוק מוחלט. זה פשוט פרס לטרור, זאת יריקה לפרצוף כל לוחמי צה"ל, שתדע כל אמא – אם הבן שלה ירצח על ידי פלסטיני, זה מה שהיא תקבל."

עוד אמר בן יגאל בכאב: "למחבלים יש פוליסת בטוח. איזה מסר הרתעתי יוצא מזה? אם אני הייתי פלסטיני הייתי זורק סוכריות, מחלק פרסים. אנחנו צריכים להתבייש, אנחנו כלומניקים, קיבלנו מכה משפילה, משפילה! אני עומד כאן ברחוב ובוכה. בשביל זה הבן היחיד שלי נפל? השופטים האלו נתנו פרס לטרור, אני לא אדם פוליטי אבל אני מבין למה הפוליטיקאים נכנסים בבית המשפט, הם הביאו את זה על עצמם בצדק"

ראש הממשלה נתניהו הגיב: "זאת החלטה אומללה של בג״צ שסירב לבקשתנו להרוס את בית המחבל שרצח את חייל צה״ל עמית בן יגאל ז״ל, שהיה בן יחיד להוריו. אני דורש לקיים דיון נוסף בהרכב מורחב.אסור לתת רוח גבית לטרור. המדיניות שלי כראש ממשלה היא להרוס בתי מחבלים ואני מתכוון להמשיך בה."

בג"ץ ביטל את הרס בית המחבל שרצח את עמית בן יגאל ז"ל

ח"כ שלמה קרעי מהליכוד הגיב בחריפות: "אם מישהו חשב שבג"ץ סניף של מרץ, היום מתברר שלא… הם יותר סניף של הרשימה המשותפת. כאשר היועמ"ש דואג למחבלים לזכויות סוציאליות ובג"ץ פוגע קשות ביכולת ההרתעה של מדינת ישראל כלפי טרוריסטים, D9 זה כפפות של משי לעומת מה שמערכת אכיפת החוק והמשפט בישראל באמת זקוקה לו."

השר לביטחון פנים אמיר אוחנה הגיב: "את זעקת הוריו של לוחם צה"ל עמית בן יגאל ז"ל, ואת עמית, אינני יכול לשכוח. החלטת השופטים היום שלא להרוס את הבית בו התגורר וממנו השליך הרוצח את הלבנה על ראשו של עמית – היא אות קלון (נוסף, ומכוער במיוחד) על ראשו של בג"צ. שליחותי – לתקן. כך יהיה – כל עוד נשמה באפי."

"אני עומד כאן ברחוב ובוכה. בשביל זה הבן היחיד שלי נפל?" מצמרראביו של הלוחם עמית בן יגאל הי"ד, בתגובה ראשונה להחלטת בג"…

Posted by ‎גלי ישראל‎ on Monday, August 10, 2020

כזכור, שופט בג"ץ מני מזוז וג'ורג' קרא קיבלו את עתירת משפחת המחבל והורו על ביטול צו ההריסה.

בפסק הדין כתב השופט קרא: "העותרים הינם בני משפחתו של המפגע, אשתו ושמנות ילדיו, ביניהם קטינים שנמו את שנתם כאשר אביהם התעורר משנתו בשעה 4:30 לפנות בוקר לשמע קולות וזעקות נשים מהבית השכן, עלה על גג דירתו שבקומה השלישית, נטל משם חצי בלוק והשליכו לעבר החיילים שנמצאו באותה עת בפעילות מבצעית וכתוצאה מכך קיפד את חייו של חייל צה"ל, סמ"ר עמית בן יגאל ז"ל. איש מבני הבית לא ידע ולא היה מעורב במעשיו של המפגע שעשה את אשר עשה והשים עצמו ישן בחדר הילדים. אינני סבור כי בנסיבות אלה יש להעניש את אשתו וילדיו של המפגע על ידי הריסת קורת הגג המצויה מעל ראשם. מידת הדין תמוצה עם המפגע זה יבוא על עונשו. אך אין להשליך את תוצאות מעשיו על מי שלא חטאו."

חשוב לנו לשמור על זכויות יוצרים. תכנים שמקורם לא אותר מתפרסמים בבאזזנט בכפוף לסעיף 27א לחוק זכות יוצרים. במידה ואתם בעל זכות היוצרים, צרו קשר עם באזזנט.
הסיפורים הכי מעניינים
אצלך לפני כולם
חיפוש
מערכת באזזנט עושה מאמצים בכדי לתת קרדיט למקור. אולם יתכנו מקרים שבהם לא הצלחנו לאתרו והשימוש נעשה בהתאם לסעיף 27א לחוק זכויות יוצרים. במידה וחסר לכם קרדיט באתר, פנו אלינו ונעדכן.