בג"ץ יאשר?

יוזמה חדשה: להדיח את ח"כ איימן עודה מהכנסת

תמונה – טוויטר איימן עודה
חברי הכנסת מהאופוזיציה והקואליציה יוזמים פתיחת הליך הדחה של ח"כ עודה, בעקבות השתתפותו בכנס של חמאס ופתח ברמאללה. לצורך ההדחה נדרשים חתימתם של 70 חברי כנסת מתוכם לפחות 10 מהאופוזיציה. עד הבוקר הצטרפו למהלך סיעות ימינה וישראל ביתנו.

לאחר שיו"ר הרשימה המשותפת ח״כ איימן עודה השתתף בכנס פלסטיני נגד כוונת הממשלה להחיל ריבונות, שארגנו ארגון הטרור חמאס ופת״ח, פנה אתמול בערב (חמישי) ח״כ בצלאל סמוטריץ׳ ליו״ר הכנסת וביקש להתחיל לראשונה בתולדות הכנסת בהליך הדחה כנגד ח״כ עודה.

במכתבו מבקש ח״כ סמוטריץ׳ להפעיל את סעיף 8א לחוק הכנסת וסעיף 42א(ג) לחוק יסוד הכנסת בשל התקיימות, לכאורה, התנאי האמור בסעיף 7א לחוק יסוד הכנסת הקובע כי לא יכהן אדם כח״כ אם פעל לשלילת קיומה של מדינת ישראל או תמך במאבק מזויין של ארגון טרור נגד מדינת ישראל.

תמיכה באויב? ח"כ איימן עודה בכנס חמאס ופת"ח

ח״כ סמוטריץ׳ התייחס במכתבו לנימוקי הבקשה וכתב כי ״היום, יום חמישי, התקיים כנס ווירטואלי ברמאללה בו השתתפו ח"כ איימן עודה יו"ר הרשימה המשותפת בכנסת, ראש הוועד המרכזי בפת"ח והממונה מטעם התנועה על המאבק בתוכנית החלת הריבונות הישראלית, ג'יבריל רג'וב וסגן ראש הלשכה המדינית של חמאס, סאלח אל-ערורי.

הכנס עסק בתוכנית הרשות הפלסטינית להתנגדות למהלכי החלת הריבונות של מדינת ישראל, וכלל תמיכה במאבק מזויין כנגד מדינת ישראל בשיתוף עם נציג הרשימה המשותפת.״

סמוטריץ׳ טוען, כי ״השתתפותו של ח"כ עודה בכנס זה בו נשמעו אמירות מפורשות התומכות בהפעלת טרור כנגד מדינת ישראל לדוגמת "המאבק שלנו משותף, אין אויב אחר מלבד ישראל" ומשתתפים בו תומכי טרור מהרשות הפלשתינית ומארגון החמאס אינו דבר שכנסת ישראל יכולה לעבור עליו לסדר היום.

עוד קובע סמווטריץ', כי על פי החוק ח"כ עודה אינו ראוי ואינו יכול לכהן כחבר כנסת ועל כן נדרשת הדחתו״.

פתיחת ההליך דורשת חתימתם של 70 חברי כנסת מתוכם לפחות 10 מהאופוזיציה. עד הבוקר הצטרפו למהלך סיעות ימינה וישראל ביתינו וכעת נדרשת חתימתם של חברי הכנסת מהקואליציה.

חשוב לנו לשמור על זכויות יוצרים. תכנים שמקורם לא אותר מתפרסמים בבאזזנט בכפוף לסעיף 27א לחוק זכות יוצרים. במידה ואתם בעל זכות היוצרים, צרו קשר עם באזזנט.
הסיפורים הכי מעניינים
אצלך לפני כולם
חיפוש
מערכת באזזנט עושה מאמצים בכדי לתת קרדיט למקור. אולם יתכנו מקרים שבהם לא הצלחנו לאתרו והשימוש נעשה בהתאם לסעיף 27א לחוק זכויות יוצרים. במידה וחסר לכם קרדיט באתר, פנו אלינו ונעדכן.

בלי פילטרים ובזמן אמת, הצטרפו לערוץ ה-Whatsapp גם מהמחשב!